• Nettan91

    Amning och ägglossning

    Jag blir inte klok på detta!

    Den 15-17 december hade jag utslag på äl-test (clearblue digital,glad gubbe), jag hade äl-flytningar och ont som fan i äggstocken.... Vi låg på nåt så brutalt och gjorde vad vi kunde ????

    Har fortfarande inte fått min mens men en jävla massa negativa grav-test!

    Nu hör de till att jag ammar och har inte fått min första mens ännu... Kan kroppen luras så och "ångra" sig eller vad är de frågan om? Det har ju gått en väldans massa dagar sen som jag borde fått mensen eller åtminstone ett plus! (Tycker jag)

    Någon som vet vad som kan vara knas? Hade jag inte ägglossning trots tre ganska solklara symptom.....?

  • Svar på tråden Amning och ägglossning
  • Jag är bara jag

    Det är mycket möjligt att du inte hade äl ö.h.t. Det är mycket ovanligt att inte testa plus om man skulle vara så långt gången som du skulle vara om du vore gravid.  Jag var också övertygad om att jag hade äl en gång, men den förväntade mensen uteblev. Istället fick jag äl då dag 33 när jag tyckte mensen skulle kommit!

  • Nettan91

    Men åååhhh... Jag som va övertygad om att maskineriet hade startat igen ????

    Då är det bara att vänta tills det kommer igång på riktigt då...

    Är det så ofta för dig eller var det bara en enstaka gång? Just med äl?

  • Jag är bara jag
    Nettan91 skrev 2019-01-06 15:13:08 följande:
    Men åååhhh... Jag som va övertygad om att maskineriet hade startat igen ????

    Då är det bara att vänta tills det kommer igång på riktigt då...
    Är det så ofta för dig eller var det bara en enstaka gång? Just med äl?
    Under de 35 år jag hade äl och mens krånglade det 2 ggr på slutet. Den gången med äl dag 33 och en gång med mens dag 16. Efter graviditet och amning är det dock vanligt att det krånglar så inget konstigt alls.
  • Nettan91

    Ahh va bra!

    Ja de är klart, det är mycket som ska ställas till rätta med hormonerna, men man greppar efter varje litet strå när man vill ????

Svar på tråden Amning och ägglossning