• Sasssa88

    Missfall.. när kan man försöka igen?

    Hej,

    Känner att jag behöver skriva av mig och kanske någon annan har vart i samma sits..?

    Var gravid i v 7, skulle haft inskrivning hos bm på måndag men istället blir det återbesök för nya prover på sjukhuset efter missfall. :(

    22/12 testade jag positivt och vi blev jätteglada. På eftermiddagen fick jag en blödning och blev jätteorolig. Kändes som en berg och dalbana med känslor den dagen. Pratade med 1177 och blödningen kunde bero på att de var känsligt och att man lätt kunde få blödningar vid sex, och vi hade haft sex den morgonen innan testet gjordes.

    Jag kände mig lite lugnare efter samtalet då blödningen försvann efter ca 1 timme.

    Ca 2 veckor senare började jag få rosa flytningar, väldigt lite och de var när jag var på toa. De eskalerade och de blev röd/rosa och jag började få molande värk och nästan som sammandragningar på både höger och vänster sida.

    Ringde till 1177 och bm när de hade öppet men de så att jag skulle avvakta. Till sist ringde jag gyn och fick en akuttid och fick göra ett vul. Då hittade de inget i livmodern och i och med att jag inte jag haft någon mer riktig blödning sen 22/12 så vet de inte om allt kommit ut. Gravtestet visar fortfarande positivt så nu har jag återbesök mån morgon för nya prover. Blödningen och de färgade flygningarna och även smärtan är borta.

    Nu till frågan.. hur lång tid har de tagit för er som har vart med om missfall för era kroppar att återställa sig och ge sig på nya försök?

    Känner mig ok i magen nu men kan känna av yrsel och illamående.

    Tack på förhand och kram!

  • Svar på tråden Missfall.. när kan man försöka igen?
  • liranlaran

    Beklagar om det är ett missfall!

    Ska du på fler vul eller hur går gynläkaren vidare?

    Jag fick mitt missfall 15 oktober, en mycket sparsam mens har kommit igång för första gången nu. Så det tog en stund, vi har försökt sedan jag slutade blöda i slutet på oktober men inte lyckats hitta ägglosdnibgen. Inte så konstigt när den inte satt igång ????

  • närkommertrean

    Jag har fått två mf i v 7. Första gången blödde jag brunt två veckor, sen rött 1,5 vecka och sedan brunt igen i en vecka. Det tog lång tid för hcg (gravidhormonet som ger utslag på graviditetstest) att gå ur kroppen. Ca 5 veckor efter jag började blöda färskt blod var graviditetstestet helt negativt igen vilket det måste bli innan man kan få äl igen. Men sen strulade äl och hoppade över varannan månad och cyklerna blev längre vilket inte är helt ovanligt efter mf. Jag blev iaf gravid på andra äl efter mf men den kom först fyra månader efter graviditetstestet visat negativt.

    Mitt andra mf började också med bruna flytningar ett par veckor men sedan fick jag en störtblödning. Blödde igenom binda, trosor och byxor och sedan satt jag på toa i två timmar innan det lugnade ner sig. Efter 6 dagar blödde jag inte längre, 8 dagar efter jag började störtblöda var graviditetstestet negativt och ytterligare 2 dagar senare fick jag positivt äl-test. Efter det hade jag en regelbunden cykel på 28 dagar med äl på dag 15 varje månad (tempade och tog äl-test) men det tog 8 försök innan jag blev gravid igen.

    Fortsätt ta graviditetstest för att veta när hcg gått ut kroppen. När det blir negativt är det bara att försöka bli gravid igen men som du säkert förstår är det omöjligt att säga hur snabbt det kommer gå att bli gravid igen. Det är så olika. Lycka till!

  • tjockobbe

    Hade ägglossning 2 veckor efter mitt missfall 9 november, var då i vecka 6 tror jag. Blev gravid trots pillerstart. Är i vecka 9 nu, beslutade att behålla ändå.

    Ni kan köra på direkt, bara du vet när du har ägglossning så kan det gå vägen.

  • Natta89

    Fick missfall i september då jag var i v. 12. Testade negativt 2 veckor efter att jag började blöda (ganska exakt när blödningen slutat helt) och fyra veckor efter det kom första mensen. Knappt tre månader efter missfallet blev jag gravid på nytt och hoppas nu att denna gång går bra.

  • Sasssa88

    Tack för era svar!

    Jag ska tillbaka till gyn imorgon bitti. Då ska de ta nya blodprover och de skulle mäta hcg i blodet. Vet inte om de kanske gör ett nytt vul också för de måste säkerställa så resterna inte satt sig någon annanstans i och med att livmodern var tom och jag inte haft någon riktig blödning med klumpar. De vill utesluta utomkvedshavandeskap.

    Blev så chockad för jag trodde att mf alltid var en större blödning men jag har endast haft färgade flytningar och jag har inte behövt använda trosskydd eller så..

    Men nu har alla färgade flytningar slutat och känner mig som vanligt förutom att jag kan bli illamående och yr.

    Okej, får se vad proverna säger imorgon med hcg och hoppas kroppen kommer igång i vanlig cykel snart så vi kan försöka igen! :)

  • Mawie

    Jag brukar vänta en mens, har märkt att äl direkt efter inte ger fullt utslag på stickan.

    Mf i fredags


    Ängeldotter 6/9-18
  • Hawk
    närkommertrean skrev 2019-01-06 08:16:37 följande:

    Jag har fått två mf i v 7. Första gången blödde jag brunt två veckor, sen rött 1,5 vecka och sedan brunt igen i en vecka. Det tog lång tid för hcg (gravidhormonet som ger utslag på graviditetstest) att gå ur kroppen. Ca 5 veckor efter jag började blöda färskt blod var graviditetstestet helt negativt igen vilket det måste bli innan man kan få äl igen. Men sen strulade äl och hoppade över varannan månad och cyklerna blev längre vilket inte är helt ovanligt efter mf. Jag blev iaf gravid på andra äl efter mf men den kom först fyra månader efter graviditetstestet visat negativt.

    Mitt andra mf började också med bruna flytningar ett par veckor men sedan fick jag en störtblödning. Blödde igenom binda, trosor och byxor och sedan satt jag på toa i två timmar innan det lugnade ner sig. Efter 6 dagar blödde jag inte längre, 8 dagar efter jag började störtblöda var graviditetstestet negativt och ytterligare 2 dagar senare fick jag positivt äl-test. Efter det hade jag en regelbunden cykel på 28 dagar med äl på dag 15 varje månad (tempade och tog äl-test) men det tog 8 försök innan jag blev gravid igen.

    Fortsätt ta graviditetstest för att veta när hcg gått ut kroppen. När det blir negativt är det bara att försöka bli gravid igen men som du säkert förstår är det omöjligt att säga hur snabbt det kommer gå att bli gravid igen. Det är så olika. Lycka till!


    Detta med att gravtest måste vara negativt för att få ägglossning har jag stött på ett par gånger men stämmer verkligen det? Jag är inte av den uppfattningen. Jag testade starkt positivt tre veckor efter avbruten graviditet men hade ÄL dag 16, precis som min vanliga cykel. Trodde först inte det skulle ske iom att jag fortfarande testade positivt. Misstänker att det är lite av en myt. Önskar jag aldrig hade hört talas om det, då kanske jag hade träffat första ÄL...
  • närkommertrean
    Hawk skrev 2019-01-09 22:27:24 följande:

    Detta med att gravtest måste vara negativt för att få ägglossning har jag stött på ett par gånger men stämmer verkligen det? Jag är inte av den uppfattningen. Jag testade starkt positivt tre veckor efter avbruten graviditet men hade ÄL dag 16, precis som min vanliga cykel. Trodde först inte det skulle ske iom att jag fortfarande testade positivt. Misstänker att det är lite av en myt. Önskar jag aldrig hade hört talas om det, då kanske jag hade träffat första ÄL...


    Fast man kan ju få positivt på äl-test när man är gravid. Så om du fortfarande får positiva graviditetstest är risken stor att det är hcg:t som äl-testet reagerar på och inte lh. Då har du inte äl även om testet är positivt. Hur vet du att du hade äl dag 16?
  • Hawk
    närkommertrean skrev 2019-01-09 22:42:07 följande:

    Fast man kan ju få positivt på äl-test när man är gravid. Så om du fortfarande får positiva graviditetstest är risken stor att det är hcg:t som äl-testet reagerar på och inte lh. Då har du inte äl även om testet är positivt. Hur vet du att du hade äl dag 16?


    Jag hade positivt ÄL och gravtest i minst tre veckor, men tempen visade att jag hade ägglossning som vanligt.
Svar på tråden Missfall.. när kan man försöka igen?