• Anonym(tjej)

    Vad kan man använda istället för glidmedel?

    Hej! Har inget glidmedel hemma och uddar om det finns något alternativ som jag kanske har hemma?

  • Svar på tråden Vad kan man använda istället för glidmedel?
  • Anonym (12345)

    Vad ska du ha det till dildo, föremål eller vanligt sex?

  • AnnaZL

    Använd absolut inte vanlig barnolja eller vaselin, de innhålker bara mineraloja som ingen borde ha på slemhinnorna. Matoljor är bäst, tex kokosolja.

  • Anonym (..)
    AnnaZL skrev 2019-01-06 12:46:28 följande:

    Använd absolut inte vanlig barnolja eller vaselin, de innhålker bara mineraloja som ingen borde ha på slemhinnorna. Matoljor är bäst, tex kokosolja.


    Barnolja och vaselin rekommenderas ibland för behandling av underlivet. varför skulle det inte vara lämpligt att använda som glidmedel? Skriv er inte detta för att vara stroppig mot dig, vi brukar använda vaselin väldigt ofta där nere, så jag är genuint intresserad av att veta varför det inte skulle vara lämpligt i underlivet.
  • Anonym (matoljor)

    Olivolja och mandelolja är bäst, ekologiska helst så klart! Kokosolja bevarar inte glidet så länge. Vaselin innehållet petroleum så de skulle jag undvika.

  • Anonym (BM)
    Anonym (..) skrev 2019-01-06 13:09:35 följande:
    Barnolja och vaselin rekommenderas ibland för behandling av underlivet. varför skulle det inte vara lämpligt att använda som glidmedel? Skriv er inte detta för att vara stroppig mot dig, vi brukar använda vaselin väldigt ofta där nere, så jag är genuint intresserad av att veta varför det inte skulle vara lämpligt i underlivet.
    Jo, men inte att du ska ha det INNE i slidan, du kan använda det i yttre könet.
  • AnnaZL
    Anonym (..) skrev 2019-01-06 13:09:35 följande:
    Barnolja och vaselin rekommenderas ibland för behandling av underlivet. varför skulle det inte vara lämpligt att använda som glidmedel? Skriv er inte detta för att vara stroppig mot dig, vi brukar använda vaselin väldigt ofta där nere, så jag är genuint intresserad av att veta varför det inte skulle vara lämpligt i underlivet.
    Slemhinnorna är väldigt absorberande. Mineralolja framställs av råolja och kan innehålla restprodukter från raffineringen. Den bryter också ner latex och är därför inte kompatibel med kondomer. Studier visar att användning av mineraloljor som glidmedel ökar risken för bakteriell vaginos.
Svar på tråden Vad kan man använda istället för glidmedel?