• sunflowermama

    hur väljer man bvc

    Hej, 
    Vi är nyinflyttad till Kungsängen och väntar våra första barn i April. Min graviditet är behandlad av en barnmorskmottagning i stan, nära till jobbet. 
    Efter förlössningen, vill vi slippa resa till stan varje gång med bebis på pendel. Såg att recesionen till kungsängens bvc är 1.9/5 och är oro att det är så låg. Jag vet att det är tidigt, men hur väljer ni bvc till era barn? Hur mycket kontakt kommer vi ha med bvc med än hälsosam bebis? Kan ni gärna dela tips hur man bestämmer bvc? Om det finns föräldrar från kungsängen, jag vill gärna ha era åsikter om vår bvc.

  • Svar på tråden hur väljer man bvc
  • Jemp

    I början är ni där var och varannan vecka, sen blir det allt glesare (varje månad upp till 6 mån, sen 8,10,12,18 och sen typ en gång om året). Givetvis vill man bli både bra bemött, lita på dem vid råd och att de ska kunna fånga upp saker. Men jag tycker inte BVC har varit avgörande i mitt liv eller föräldraskap direkt.

    Det är också vanligt att BVC anordnar föräldragrupper, så det finns ju en poäng i att ha relativt nära (om ni är intresserade av det).

    Jag hade valt den närmsta, går att byta om ni är missnöjda.

    Jag är inte helt nöjd med vår men inte tillräckligt missnöjd för att ha bytt (ingen föräldragrupp och hög omsättning på personalen).

Svar på tråden hur väljer man bvc