• Anonym (TS)

    Hur ska jag ta upp det?

    Går rakt på sak.

    När vi har penetrerande sex dyker det upp en lukt från hennes fiffi som tar bort lusten ganska omgående. Denna odör finns där alltid, men varierar i styrka. 6/10 gånger är den stark, 3/10 lite mindre starkt, 1/10 mild.

    Det gör att jag inte kan hålla på länge och det drabbar även min vilda sida som spontant vill slicka henne under sexet både fram och bakifrån. Sex bakifrån är värst, då blir lukten påtaglig.

    Vi har varit ett par i mer än 3 år men jag har inte hade penetrerande onani med mina fingrar för då kommer lukten närmare och det sätter sig även efter att jag har tvättat händerna.

    Nu till lukten.

    Jag har definitivt varit med om värre med andra sexpartner. På en 10-gradig skala är den som värst 8/10. Snittar 6/10.

    Jag vet inte om det rör sig om bakteriell vaginos (BV)?

    Jag har ändå haft sex med många och vet hur en vagina doftar, och det varierar förstås men kan det helt enkelt var så att det kan lukta illa fastän det inte rör sig om BV?

    Hur ska jag ta upp det med henne?

    Det är just detta som skrämmer mig, att jag tar upp det med henne, hon får antibiotika av läkaren men det hjälper inte. Då går hon runt med detta i tankarna.

    Just nu pratar vi inte om det alls och hon har inte tagit upp det själv. Hur ska man tackla ämnet?

    Hur hade ni gjort?

    Hon doftar annars helt underbart, och tänder mig mycket, så sex har vi oavsett.

    Uppskattar all hjälp!

  • Svar på tråden Hur ska jag ta upp det?
  • Anonym (Kvinna 40 plus)

    Man luktar ju mer emellanåt beroende på var man är i cykeln och hur längesedan det var man duschade.

  • Anonym (L)

    Man kan få obalans i bakteriefloran i slidan också. Det luktar FAN. Då behandlar man med tex mjölksyrekapslar eller lactal balans.

    Men oavsett så bör du nämna det för det är inge bra att gå runt med obehandlad bv.

  • Lione81

    Du gör ju snarare en tjänst än otjänst genom att berätta det. Efter tre år tillsammans, så borde du klara av det. Vad är det värsta scenariet? Hon blirlite ledsen/arg. Det kommer hon inte att bli, snarare tacksam så hon kan få rätt behandling SÅ att den riktiga behandling efteråt kan ges och att hon får njuta på det sättet hon vill. Ärlighet/öppenhet änden bästa linjen...Lycka till

  • Anonym (Efter)

    Är det samma lukt om ni har samlag när hon är nyduschad?

    Inget ovanligt att ha bv, men desto viktigare att ta hand om. Finns väl receptfria medel som kan hjälpa?

    Annars är mitt tips att duscha med lactasyd (stavning?).

  • Anonym (TS)

    Tack för era svar hittills.

    Ja hon har alltid luktat men med varierande styrka.

    Hur kan jag ta upp det? Hur lägger man fram nåt sånt så att det inte uppfattas dåligt på något sätt?

    Jag hade ju verkligen önskat att hon tog det bra, vilket hon förmodligen kommer göra men det känns enormt svårt att ta upp det.

    Det spelar ingen roll om hon är nyduschad eller ej, samma lukt vid sex.

    Jag är som sagt osäker på om det handlar om BV, för så vidrigt (förlåt alla med BV) luktar det inte, men tillräckligt för att man ska få tankarna på annat under sexet.

    Kan obalans också skapa dålig lukt?

    Misstänker att hon har för hög pH värde.

  • Anonym (..)
    Anonym (TS) skrev 2019-01-08 10:45:44 följande:

    Tack för era svar hittills.

    Ja hon har alltid luktat men med varierande styrka.

    Hur kan jag ta upp det? Hur lägger man fram nåt sånt så att det inte uppfattas dåligt på något sätt?

    Jag hade ju verkligen önskat att hon tog det bra, vilket hon förmodligen kommer göra men det känns enormt svårt att ta upp det.

    Det spelar ingen roll om hon är nyduschad eller ej, samma lukt vid sex.

    Jag är som sagt osäker på om det handlar om BV, för så vidrigt (förlåt alla med BV) luktar det inte, men tillräckligt för att man ska få tankarna på annat under sexet.

    Kan obalans också skapa dålig lukt?

    Misstänker att hon har för hög pH värde.


    Det bästa du kan göra är att berätta för henne att hon luktar starkt och att det vore bra för henne att kolla upp det så det inte är någonting allvarligt. Men jag tänker också att eftersom det luktar så mycket så kanske hon har märkt av det själv, eller? 
  • Anonym (L)

    Har hon spiral? Då kan det också lukta märkligt som f*n.

Svar på tråden Hur ska jag ta upp det?