• Sharper

    Gå upp - istället för att lägga sig

    Jag går upp med min man varje dag, ofta runt 04. Sen har det varit omöjligt för mig att somna om 9 av 10 gånger. Däremot blir jag sådär jobbigt trött precis innan jag ska gå upp, oavsett om det är 7 eller 9 på morgonen. Därför ska jag försöka mig på en ny rutin. Att helt enkelt äta frukost och göra mig iordning direkt när han åkt och helt enkelt starta dagen, för att se om jag slipper den där tröttheten jag får om jag går å lägger mig igen.

    Någon som har haft liknande situation och hjälpte det med ändring av rutin för att bli lite piggare? Och hur ser er morgonrutin ut?

  • Svar på tråden Gå upp - istället för att lägga sig
  • EmberEyes

    Varför går du upp så tidigt om du vet med dig att du inte kommer kunna somna om? Eller räcker det att du vaknar av att mannen stiger upp, för att du inte ska kunna somna om?

    Mitt enda förslag är att lägga dig tidigt så du får dina 8 timmars sömn (eller hur mycket just du behöver), men det kanske inte funkar med ungarna.

  • Sharper
    EmberEyes skrev 2019-01-09 09:41:46 följande:

    Varför går du upp så tidigt om du vet med dig att du inte kommer kunna somna om? Eller räcker det att du vaknar av att mannen stiger upp, för att du inte ska kunna somna om?

    Mitt enda förslag är att lägga dig tidigt så du får dina 8 timmars sömn (eller hur mycket just du behöver), men det kanske inte funkar med ungarna.


    Det räcker oftast med att hans klocka ringer för att jag inte ska kunna somna om. Sen är det en mysig rutin de där 20 minutrarna på morgonen eftersom vi ses så lite framförallt varannan vecka när han inte har sina barn, då åker han tidigt som vanligt men är hemma mellan 18-21, allt beroende på årstid, hur det går med jobbet osv.

    Vi lägger oss i sängen runt 19.30-20 och kollar i regel tv till 21 eller 22, lite olika beroende på om hans barn är här eller inte. Mina barn är några år yngre så de lägger sig 19-19.30 och sen sover dom.
Svar på tråden Gå upp - istället för att lägga sig