• Saka88

    Mirena hormonspiral, sömnbesvär och depression

    Satte in spiral mirena för 3 veckor sedan i hopp om att det skulle fungera för mig. Tidigare haft lite olika preventivmedel under min ungdom som jag mått väldigt dåligt av.

    Har två barn och efter varje barn har jag fått några veckor av ångest, depression, sömnsvårigheter, katastroftänk, skuldkänslor osv, gått över när hormonerna stabiliserats. Mått superbra efter några veckor och aldrig haft depression eller sömnsvårigheter annars i livet. 

    Nu 2,5 vecka efter började det med insomningsproblem precis som efter förlossning nu mår jag rent av piss, deprimerad, orolig, ångest, gråtmild, aptitlöshet., illamående och likgiltig inför livet exakt samma känslor som efter förlossning allt stämmer. Till saken hör att jag har mått bra sedan min son föddes, det var bara ett par veckor och nu i 2 månader varit helt mig själv.

    Min tanke säger att det är spiralen som spökar eftersom jag är så hormon känslig.. Tycker det verkar ologiskt att bli förlossningsdeprimersd när jag mått helt som vanligt länge. Är så orolig att detta kommer gå ut över mina barn om det pågår längre. Mirenan ska ut idag iaf. 

    Vad är era erfarenheter? Ni so haft liknande, när gick det över. Efter uttag?

Svar på tråden Mirena hormonspiral, sömnbesvär och depression