• Anonym (anonym)

    Samla krediter

    Hej


    Har krediter på ca 28 000 kr. Vill samla ihop dem tänkte jag, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Därför tänkte jag se vad ni tycker om det?


    Har inte så hög inkomst just nu eftersom jag är sjukskriven. Har 133 700 /år och månadsinkomst på ca 8246 kr.


    Eftersom jag har låg inkomst så vet jag inte riktigt hur jag ska göra, om jag ens kan samla krediterna någonstans?


    Andra frågor jag har är vad är blancolån? Är det bra eller något man inte ska ta? studielånet från CSN jag har har jag inte räknat med i det, eftersom det sägs att det är ett bra lån.


    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Samla krediter
  • Anonym (anonym)

    Har tex sett att Ellos erbjuder lån, men med en ränta på ca 28%. Det är väl ganska mycket? Men vad gör man.

  • Monchichier

    Blancolån är ett lån utan säkerhet. Dvs ett sånt lån du är ute efter.
    Det är ju jättebra att samla krediter och det smartaste du kan göra är att göra en koll hos Lendo vilken bank som kan erbjuda dig bäst ränta.

  • Anna60
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-09 15:05:37 följande:
    Har tex sett att Ellos erbjuder lån, men med en ränta på ca 28%. Det är väl ganska mycket? Men vad gör man.
    Att samla ihop krediter till en 28%-ränta är rent korkat! 
    Om du har internetbanken och dessutom är fackligt ansluten så kan du via internetbanken ansöka om medlemslån. Du får svar direkt. Och räntan är runt.... 5% typ.
  • Anonym (anonym)
    Anna60 skrev 2019-01-09 15:08:52 följande:
    Att samla ihop krediter till en 28%-ränta är rent korkat! 
    Om du har internetbanken och dessutom är fackligt ansluten så kan du via internetbanken ansöka om medlemslån. Du får svar direkt. Och räntan är runt.... 5% typ.

    Ja, jag antog det. Så det skippar jag då. Det gick inte genom Swedbank som jag har eftersom jag har för låg inkomst. Därför funderar jag på andra banker. Har sett att tex humanfinans och resurs bank har mindre krav, tror jag.


     


    Monchichier skrev 2019-01-09 15:07:49 följande:

    Blancolån är ett lån utan säkerhet. Dvs ett sånt lån du är ute efter.
    Det är ju jättebra att samla krediter och det smartaste du kan göra är att göra en koll hos Lendo vilken bank som kan erbjuda dig bäst ränta.


    Okej, tack för tipsen. Ja, jag vill inte ha olika räkningar hit och dit. Det känns inte så bra. Sen dessutom är det räntor hit och dit. Jag är inte så insatt i sånt här. Men ju mer man läser och funderar så kommer man in i det mer och mer. Gillar egentligen inte lån alls eller krediter. Det blev lite såhär när jag inte hade så mycket pengar förut. Istället för att bara fortsätta ta nya krediter ville jag försöka fixa det innan det blir mer pengar där. Vill inte ha massa skulder helst...
  • Anna60

    Prova med Bluestep Bank. Men försök undvika kreditinstituten. De tar oftast hutlöst hög ränta. Och då är det verkligen inte någon vits att samla ihop krediterna.

  • Anonym (anonym)
    Anna60 skrev 2019-01-09 15:15:59 följande:

    Prova med Bluestep Bank. Men försök undvika kreditinstituten. De tar oftast hutlöst hög ränta. Och då är det verkligen inte någon vits att samla ihop krediterna.


    Är dom bra då? Jag är så försiktig. Vill inte det ska bli högre räntor och avgifter än vad jag redan har. Har räkningar hos klarna bland annat som jag vill få bort därifrån. De har ju ganska mycket avgifter.Mne det är väl bra jag är försiktig.
  • Anonym (anonym)
    Anna60 skrev 2019-01-09 15:15:59 följande:

    Prova med Bluestep Bank. Men försök undvika kreditinstituten. De tar oftast hutlöst hög ränta. Och då är det verkligen inte någon vits att samla ihop krediterna.


    Verkar som de bara tar lån från 150 000 så det gick inte.
  • Anonym (Tips)

    Hör av dig till freedom finance... de kollar av med massa olika banker och det blir bara en kreditupplysning...

    jag fick ett jättebra erbjudande från Ica banken. Med rak amortering osv. Känns faktiskt pålitligt.

  • Anonym (Slutat med smålån)

    Hej, jag har själv suttit med flera smålån tidigare och lyckades göra om det till ett större privatlån med hjälp av enkompis (typ som de gör i Lyxfällan). Det blev en stor hjälp för min ekonomi! Såhär gjorde jag:

    Gå in på en sajt som listar en massa lån företag som ger blancolån och privatlån, som den här www.xn--lnapengar-52a.com/. Klicka på Privatlån. I listan finns flera bolag som ger privatlån, kontakta iaf 5-6 av dem för att få ett förslag på vad ditt lån där skulle kosta istället. Ring deras kundtjänst om du inte förstår hur mycket du kommer att behöva betala!

    Jag pratade med Santander flera gånger tills jag förstod och även om man kanske känner sig lite du är det bättre FRÅGA. När du fått ett större lån är det viktigt att sluta ta smålån annars hamnar du bara i samma sits igen. 

  • Anonym (Hmmmm....)
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-09 15:05:37 följande:

    Har tex sett att Ellos erbjuder lån, men med en ränta på ca 28%. Det är väl ganska mycket? Men vad gör man.


    Ganska mycket? Det är skitmycket!
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2019-01-10 10:24:37 följande:

    Ganska mycket? Det är skitmycket!


    Ja sjukt... det jag fick från Ica va 4.2% tror jag. Helt ok...
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2019-01-10 10:24:37 följande:

    Ganska mycket? Det är skitmycket!


    Att de ens skickar ut sånna dumma erbjudande? Mpste ju vara bara för de ska tjäna pengar?
  • Anna60
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-10 13:06:58 följande:
    Att de ens skickar ut sånna dumma erbjudande? Mpste ju vara bara för de ska tjäna pengar?
    Självklart handlar det om att tjäna pengar. Finansinstitut och banker är inte några socialinrättningar. Ju högre räntor desto mer pengar tjänar dom. Det är priset du får betala för att få ett lån. 
Svar på tråden Samla krediter