• Anonym (Kämpa)

    Är mitt förhållande kört?

    Jag har blivit kallad fula och elaka saker, jag har blivit puffad på, jag har blivit slagen (inte så hårt) i axeln, han har slängt och förstört saker, han har bitit i saker, han har ropat och gormat, han har gjort så att jag klämt mig, han har anklagat mig osv osv. Men dessa saker har bara hänt när han blivit arg eller har mått dåligt pga andra saker i hans liv.

    Själv har jag slagit honom en gång (inte hårt) på axeln med när han retat mig, jag har varit svartsjuk och nästan korsförhört honom när jag var som värst, släppte dock svartsjukan med tiden. (Kanske slutade jag bry mig?) Och inget mer. Svartsjukan har väl varit det största i det jag gjort fel.

    Utöver detta så har vi haft en trevlig relation och han är en fin kille som är bra på att trösta och ta hand om en, han är på min sida liksom... Men nu håller vårt förhållande på att ta slut... vad det verkar som. Ska vi släppa det och låta förhållandet ta slut? Hjälp mig att välja, även om det är jag som behöver göra valet själv...

    På en film jag såg häromdagen så sa dom *det finns inget perfekta, det kommer alltid att finnas strider. Man måste bara välja vem man orkar strida för.*

    Detta fick mig att stanna upp och tänka till... vad ska jag göra??

    Jag är 27 år om någon är intresserad utav det.

  • Svar på tråden Är mitt förhållande kört?
  • AndreaBD

    Det låter inte trevligt. Det kanske är dags att avsluta den relationen. Om inte ni båda verkligen vill satsa på att vara trevliga och respektfulla mot varandra i fortsättningen. Det låter som om det är mest han, men man kan lätt dras med också. Kanske vore det inte så dumt att ta upp det, frågan om ni verkligen vill fortsätta tillsammans med honom.

  • sextiotalist
    Anonym (Kämpa) skrev 2019-01-10 14:18:29 följande:

    Jag har blivit kallad fula och elaka saker, jag har blivit puffad på, jag har blivit slagen (inte så hårt) i axeln, han har slängt och förstört saker, han har bitit i saker, han har ropat och gormat, han har gjort så att jag klämt mig, han har anklagat mig osv osv. Men dessa saker har bara hänt när han blivit arg eller har mått dåligt pga andra saker i hans liv.

    Själv har jag slagit honom en gång (inte hårt) på axeln med när han retat mig, jag har varit svartsjuk och nästan korsförhört honom när jag var som värst, släppte dock svartsjukan med tiden. (Kanske slutade jag bry mig?) Och inget mer. Svartsjukan har väl varit det största i det jag gjort fel.

    Utöver detta så har vi haft en trevlig relation och han är en fin kille som är bra på att trösta och ta hand om en, han är på min sida liksom... Men nu håller vårt förhållande på att ta slut... vad det verkar som. Ska vi släppa det och låta förhållandet ta slut? Hjälp mig att välja, även om det är jag som behöver göra valet själv...

    På en film jag såg häromdagen så sa dom *det finns inget perfekta, det kommer alltid att finnas strider. Man måste bara välja vem man orkar strida för.*

    Detta fick mig att stanna upp och tänka till... vad ska jag göra??

    Jag är 27 år om någon är intresserad utav det.


    ja, jag är av den uppfattningen att en relation ska ge energi och de dåliga stunderna ska så att man kan älska personen även då.
    Jag anser inte heller att man ska kämpa för att få en fungerande relation. En bra relation, den flyter på, sedan kan det ske saker som gör att man måste kämpa tillsammans, sjukdom, arbetslöshet, dålig ekonomi, tuffa småbarnsår etc.
    Våra "strider" har aldrig varit vår relation, utan situationer som aldrig berört vår relation.
  • Anonym (qq)

    Det låter helt klart inte bra att ni båda två har svårt att behärska er då det blir bråk.

    Men om ni båda två tar till er de problem ni har och söker hjälp är det möjligt att ni kan få en väl fungerande relation. Men, som sagt, det krävs att båda gör sitt bästa för att komma dit.

  • Anonym (Z)

    Tveklöst kört. Ta ditt pick o pack och gå. Det finns massvis med fina män därute.

  • Anonym (Samesame)

    Tyvärr är detta ett tydligt exempel på ett utdömt förhållande.. gå din väg innan det är försent

Svar på tråden Är mitt förhållande kört?