• Anonym (Snyggtjej)

    Hur blir man snygg? Tjej!

    Jag fick barn när jag var 20. Innan dess lekte livet, jag var smal och snygg, gick runt i högklackat och kände att jag var så bra och snygg. Men nu är jag 28 mitt i allt, har varit deprimerad ända sedan dess men nu börjar jag bli bättre och jag vill komma tillbaka till mitt gamla jag.

    Allt har förfallit. Jag har blivit fet, håret livlöst, blek hud av järnbrist, början till rynkor vid ögonen, torr hud, jag kan inte gå i högklackat och alla kläder sitter dåligt pga fet äcklig mage. (Tröstätit). Vet inte hur jag ska vardagssminka mig, som 20 år var sotiga ögon acceptabelt till vardags, det är det inte längre. Vet inte ens vad jag ska ha för kläder?

    Prio ett är ju att gå ner i vikt. Jag vet hur det går till och jag har redan börjat med det. Vägrar väga mig men spegeln säger att det ger resultat.

    Sen har jag börjat testa ansiktstvätt, ansiktsvatten, scrub, ögonkräm och fuktighetskräm. Det hjälper mot dåliga huden, så länge jag inte använder fuktighetskrämen för den ger mig bara finnar. Så vad ska man använda för kräm?

    Förstått att man ska ha ögonbryn nu! För 10 år sen var det tunna ickeexisterande ögonbryn som gällde.

    Hur går man med högklackat ens?!?!?!?

    Sminktips?

    Klädestips för knubbisar som mig?

    Ja jag vill ha ALLA tips. Är 8 år sen jag var snygg så vet inte vad som gäller nu.

  • Svar på tråden Hur blir man snygg? Tjej!
  • Moder1

    Börja med att hitta ditt självförtroende. Ett bra sådant plus lite ödmjukhet och trevlig personlighet är snyggt.

    Vem ska du vara snygg för? Dig eller någon annan?

    Se dig runt om på folk och se hur de klär sig, vad av det tilltalar dig och din personlighet? När du kommit på vad du trivs i och känner dig fin i så skaffa det.

    Le le le och försök hitta glädjen i livet, det är attraktivt.

    Tyck om dig för den du är idag.

    Lycka till

  • Elviram

    Självförtroende är a och o. Jag har varit där du är för några år sedan. Hade svårt att gilla mig själv och tro att andra kunde göra det. Det gick upp och ner tills jag som du insåg att jag saknade den person jag en gång va i tonåren.

    Tänk efter varför du vill förändras. För andra ellee för dig själv? Jag har försökt otaliga gånger att gå ner i vikt för andra och för att det har varit det jag trott att jag måste göra för att andra ska gulla mig. Det höll aldrig! Kunde gå ner nåt kilo sen va det svårt att motivera mig själv att fortsätta.

    Nu ser jag det på ett helt annat sätt. Bryr mig inte om att gå ner i vikt men jag vill bli starkare. Jag tränar för att jag mår bra av det inte för att jag känner mig tvungen. Träningen ger mig också bättre självförtroende.

    När det kommer till smink använder jag ytterst lite. Känner mig alltid som en clown när jag är fullt sminkad.

    Börja med att göra dig snygg för dig själv. Är du bekväm i vad du har på dig kommer du att gå med rakare rygg och utstråla självsäkerhet (kommee krävas träning) och då kommer andra att se dig som snygg.

  • Anonym (A)
    Moder1 skrev 2019-01-12 09:40:42 följande:
    Börja med att hitta ditt självförtroende. Ett bra sådant plus lite ödmjukhet och trevlig personlighet är snyggt.

    Vem ska du vara snygg för? Dig eller någon annan?
    Se dig runt om på folk och se hur de klär sig, vad av det tilltalar dig och din personlighet? När du kommit på vad du trivs i och känner dig fin i så skaffa det.
    Le le le och försök hitta glädjen i livet, det är attraktivt.
    Tyck om dig för den du är idag.

    Lycka till
    Självförtroendet är viktigt.
  • Anonym (Det kommer)

    För det första som de övriga skrivit bör du jobba på ditt självförtroende vilket du kan göra genom att ha uppsatta mål samt viljan att förändras.

    Jag är idag 25 år och har Gymmat nu i strax över 2 års tid så ser som bäst ut nu då jag har drömkroppen jag alltid velat ha samt att jag blivit bättre på att sminka mig lite bättre. Allt detta har tagit tid. Från 20-23 års ålder vägde jag mellan 85-68 kg som mest. Det var inte enkelt. Idag väger jag 63 kg och är 170 och är som lyckligast.

    Det tog månader tom över 1år att förstå gymvärlden helt samt att förstå sin egen kropp.

    Följ konton på instagram, där du kan få inspiration på tränings&sminkvideos. Det underlättar en del!

    Enklast för vikten är att räkna ut ditt bmi, ladda ner myfitnesspal. Viktminskning handlar om att vara i kaloriunderskott. 1kg fett motsvarar 7000 kcal. Så sönder du ditt kaloriintag med 500 kcal per dag går du ner minst ett halvt kilo i veckan. Är du lite för överviktig kan det gå snabbare beroende på din kost och livstil idag.

    Annat enklare råd är att utesluta socker, transfetter få kroppen har svårt att bli av med dessa.

    Lycka till och ge det tid.

    Jag trodde jag aldrig skulle bli den jag är idag.

    Ang linjerna i ansiktet, fullt naturligt och det har jag också trots att jag är yngre än dig men de syns inte så mycket. För att hålla mig fräsch gör jag botox 3 ggr om året för pannan samt ögonområdet :)

  • Anonym (Alice)

    Håller med övriga om självförtroendet! Mycket viktigare än olika knep och produkter.

    Gällande smink och hudvård skulle jag säga att hudvården måste komma först. Är grunden inte bra spelar det ju ingen roll hur mycket smink du lägger på. Vet ju inte vilken slags hud du har, men skulle rekommendera en kemisk peeling istället för en med fysiska ?bitar? som kan skapa småsår och skada huden. The ordinary har flera bra (t.ex. lactic acid), men kolla på deras hemsida för att hitta någon du tror passar dig. Börja försiktigt och var noga med solskydd! Huden blir känsligare av syran, så det är verkligen superviktigt! Skulle också kunna rekommendera TOs rosehip seed oil och retinol. Jag använder moisturisers från märken som la roche-posay och avène. Dom är simpla och gör det dom ska.

    Smink vet jag inte riktigt vad du skulle tycka om, men om du känner dig ovan kan du ju börja smått och gå därifrån. Hitta en bra foundation/tinted moisturiser och concealer, lite rouge, något till ögonbrynen, mascara och minst en ögonskugga i en naturlig nyans brukar bli fräscht. Men självklart ska du ju göra som du vill!

    Varför har du svårt med högklackat nu? Känner du dig bara ovan eller tycker du inte att det passar i ditt liv längre? Jag är också 28 och tycker att en lite grövre klack är nog så fin som en smal, men betydligt lättare att gå i även om den har lite höjd.

  • Anonym (Betydelse)

    Har självförtroendet så stor betydelse?

  • Anonym (A)
    Anonym (Betydelse) skrev 2021-11-08 13:02:09 följande:
    Har självförtroendet så stor betydelse?
    Möjligtvis 
Svar på tråden Hur blir man snygg? Tjej!