• Anonym (Sara)

    Svider o bränner i nedre delen av magen - vad kan det vara?

    De senaste dagarna svider o bränner det i nedre delen av min mage, dvs tjejmagen?. Är även lite gasig, men inte så farligt. Oroar mig för vad det kan vara då jag inte riktigt känner igen känslan.

    Födde barn för ett halvår sen och har inte fått tillbaka mensen ska tilläggas. Eftersom det svider oroar jag mig för magsår.

  • Svar på tråden Svider o bränner i nedre delen av magen - vad kan det vara?
  • Anonym (Sara)
    McIris skrev 2019-01-12 20:09:50 följande:

    Magsår svider inte i nedre delen utan högre upp.


    Skönt att höra! Men vad kan det då vara?
  • Anonym (Svea)

    Då jag födde min yngsta flicka så sprack jag invärtes men det upptäcktes inte förrän flera dagar senare. Då hade det blivit en rejäl reva mellan tarmen och livmodern.

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Svea) skrev 2019-01-13 09:24:17 följande:

    Då jag födde min yngsta flicka så sprack jag invärtes men det upptäcktes inte förrän flera dagar senare. Då hade det blivit en rejäl reva mellan tarmen och livmodern.


    Obehagligt! :(

    Jag har dock inte spruckit nåt alls på förlossningen och detta uppkom alltså nu, 6 mån efter fl.
  • Anonym (Sara)
    McIris skrev 2019-01-13 09:12:37 följande:

    Urinvägsinfektion.


    Det har jag haft ett 30-tal ggr och det känns inte så här. Det här sitter i magen (nedre delen) och inte i musen/underlivet. Snarare över äggstockar och livmoder.
  • Anonym (Svea)

    Då min syster var gravid så blrjade det växa en äggblåsa som var oskyldig till en början men den började växa okontrollerat efter graviditeten. Hon kände det först som ett lätt tryck över blåsan vissa stunder någon gång då och då. Ibland kändes det som ett tryck över tarmen. Då hon var på ettårskontroll med bebisen så nämnde hon det i förbifarten och då blev det en väldans hast från sjukvården.

Svar på tråden Svider o bränner i nedre delen av magen - vad kan det vara?