• Anonym (Rör inte våra hyror)

    Finns det något ämne som skulle få dig att sätta på dig en gul väst?

    Sverige är ett land i förfall och kriserna avlöser varandra. Med den nya regeringen lär få svenskar få sina önskningar uppfyllda och ännu större klyftor och missnöje är att vänta. Finns det något ämne som står er varmt om hjärtat som ni inte kan tänka er att acceptera som skulle får er att gå ut och demonstrera eller sätta på er en gul väst?

    För min del är det många men marknadshyror är det som jag känner att jag aldrig kommer kunna acceptera. Eller att vi säljer ut vår yttrandefrihet.

  • Svar på tråden Finns det något ämne som skulle få dig att sätta på dig en gul väst?
  • Ramma

    Går med min gula väst med franska flaggan på ryggen varje dag

    Ni borde göra det samma , Nazisten Macrons dagar är räknande sen ska resten av EU falla .Nazisterna ska bort 

  • Anonym (Rör inte våra hyror)
    Ramma skrev 2019-01-13 12:42:12 följande:

    Går med min gula väst med franska flaggan på ryggen varje dag

    Ni borde göra det samma , Nazisten Macrons dagar är räknande sen ska resten av EU falla .Nazisterna ska bort 


    Kan du förklara en sak för mig ang gula västar och varför man valde just dem? Är det inte lätt att förvirras av alla gula västar som används av byggarbetare, säkerhetspersonal,  vakter och dyl eller är detta meningen? Hade det inte varit bättre att välja en annan färg så att man tydligare kunde se dem? Varje gång jag ser en gul väst blir jag hoppfull men så är det bara Byggjonas på väg hem..
  • MsFry

    Vilka kriser är det som avlöser varandra? På vilket sätt är Sverige ett land i förfall?

  • Anonym (Rör inte våra hyror)
    MsFry skrev 2019-01-13 13:31:17 följande:

    Vilka kriser är det som avlöser varandra? På vilket sätt är Sverige ett land i förfall?


    Menar du på allvar att du inte hänger med i samhällsutveckligen och känner till svenskarna missnöje med det mesta. Varför tror du SD kommit till? Tycker du själv att det går bra för Sverige? Är du nöjd? Hur sr det ut i övriga Europa och världen tycker du?
  • MsFry
    Anonym (Rör inte våra hyror) skrev 2019-01-13 13:44:47 följande:

    Menar du på allvar att du inte hänger med i samhällsutveckligen och känner till svenskarna missnöje med det mesta. Varför tror du SD kommit till? Tycker du själv att det går bra för Sverige? Är du nöjd? Hur sr det ut i övriga Europa och världen tycker du?


    Jodå, jag hänger med i samhällsutvecklingen. Det är därför jag frågar vad du syftar till. Ge gärna konkreta exempel på förfallet.

    Ja det går bra för Sverige. Mycket kunde vara bättre (bostadsmarknaden som du själv nämnde till exempel) men att det skulle vara någon form av generell kollaps är bara alarmistiskt och saknar grund i verkligheten. SD har kommit till för att de presenterar simpla ?lösningar? på komplicerade problem vilket tilltalar folk som generellt är missnöjda med sin tillvaro men saknar insikt om hur de själva kan förbättra sin tillvaro (och att man har ett eget ansvar för sitt liv).
  • Ramma
    MsFry skrev 2019-01-13 16:17:02 följande:
    Jodå, jag hänger med i samhällsutvecklingen. Det är därför jag frågar vad du syftar till. Ge gärna konkreta exempel på förfallet.

    Ja det går bra för Sverige. Mycket kunde vara bättre (bostadsmarknaden som du själv nämnde till exempel) men att det skulle vara någon form av generell kollaps är bara alarmistiskt och saknar grund i verkligheten. SD har kommit till för att de presenterar simpla ?lösningar? på komplicerade problem vilket tilltalar folk som generellt är missnöjda med sin tillvaro men saknar insikt om hur de själva kan förbättra sin tillvaro (och att man har ett eget ansvar för sitt liv).
    Går bra för Sverige? vad gillar du bäst, Mer våldtäkter mord skottlossningar granat attacker osv osv du gillar sånt eller? Inte undra på att SD blir stora när folk lever i en sån förnekelse som du gör
  • MsFry
    Ramma skrev 2019-01-13 16:19:13 följande:

    Går bra för Sverige? vad gillar du bäst, Mer våldtäkter mord skottlossningar granat attacker osv osv du gillar sånt eller? Inte undra på att SD blir stora när folk lever i en sån förnekelse som du gör


    Sluta larva dig, självklart gillar ingen sådant. Hur menar du att jag lever i förnekelse?
  • Adolf Josefsson
    Ramma skrev 2019-01-13 16:19:13 följande:
    Går bra för Sverige? vad gillar du bäst, Mer våldtäkter mord skottlossningar granat attacker osv osv du gillar sånt eller? Inte undra på att SD blir stora när folk lever i en sån förnekelse som du gör
    Det verkar som att du glömt att ta ditt lilla röda piller denna morgon.
  • Anonym (.,lmknhju)
    Marknadshyror och LSS är nog det jag skulle kunna tänka mig ta på mig gul väst för. 
    Jag bor dock i ett område som inte är populärt, utan sett som ett av stadens värsta. Tror dock det är något gammalt som sitter kvar, här är hur lugnt som helst, Men jag vet att många hellre bor kvar i trångboddhet än flyttar hit. Jag skulle alltså troligen inte få höjd hyra, men jag tänker på andra. 

    Bostadsbyggen kan jag också ta på mig gul väst för, det måste byggas bostäder som folk har råd att bo i. Blev erbjuden en nybyggd fyra nyligen, 16 800 kr per månad skulle den kosta. 
    Kommer inte att hända att jag HYR för den summan. 
  • Nimzay
    Ramma skrev 2019-01-13 16:19:13 följande:
    Går bra för Sverige? vad gillar du bäst, Mer våldtäkter mord skottlossningar granat attacker osv osv du gillar sånt eller? Inte undra på att SD blir stora när folk lever i en sån förnekelse som du gör
    Men jo det går ju JÄTTEbra för Sverige, allt är så bra, allt fungerar så bra osv osv osv
  • Anonym (K)

    Jag anser mig kunna påverka mer i min omgivning på andra sätt än att demonstrera. Politiskt sett så är jag emot demonstrationer. Vi har alldeles för bra tillgång till information idag. Att gå ut o demonstrera är förlegat.

  • Anonym (U)

    Vad exakt förväntar man sig ha uppnått i slutändan genom att dra på sig den gula västen.

  • Wench85
    Anonym (Rör inte våra hyror) skrev 2019-01-13 12:13:15 följande:

    Sverige är ett land i förfall och kriserna avlöser varandra. Med den nya regeringen lär få svenskar få sina önskningar uppfyllda och ännu större klyftor och missnöje är att vänta. Finns det något ämne som står er varmt om hjärtat som ni inte kan tänka er att acceptera som skulle får er att gå ut och demonstrera eller sätta på er en gul väst?

    För min del är det många men marknadshyror är det som jag känner att jag aldrig kommer kunna acceptera. Eller att vi säljer ut vår yttrandefrihet.


    Oj, vilken konstigt trådstart.

    1) Sverige är inte ett land i förfall
    2) Kriserna avlöser inte varandra

    Det finns ett fåtal frågor som kan få mig att demonstrera. Generellt tror jag att andra metoder oftast är bättre för att påverka samhällsutvecklingen, men om jag ser ett behov av att visa gemenskap, mängd som delar en åsikt och det fanns något reellt resultat jag kunde tro att det leder till kanske jag skulle demonstrera, exenpelvis om det kom politiska förslag om att peta i aborträtt eller människors lika värde.

    Just gul väst tror jag dock inte på. Gula västarna är en fransk rörelse som redan nu splittrats i mängder av fraktioner och där olika grupperingar försöker kidnappa rörelsen. Dessutom började den i en protest mot höjda bränslepriser, vilket jag inte personligen vill förknippas med. 
Svar på tråden Finns det något ämne som skulle få dig att sätta på dig en gul väst?