• Anonym (Homokille)

    Kan man som homokille kommentera ens manliga psykologs utseende?

    Är det okej om man som homokille skulle kommentera ens manliga psykologs utseende på ett positivt sätt?

  • Svar på tråden Kan man som homokille kommentera ens manliga psykologs utseende?
  • Anonym (T)

    Av typen: fin du blev i håret när du klippte dig; ja, om ni har en så avslappnad relation.

    Av typen; du har fina ögon, du är sexig osv; Nej!

  • Anonym (Homokille)

    Det är inte okej om en man skulle göra det mot en kvinna.

    Men är det accepterat att göra det mot en man om man är en man.

  • Anonym (Homokille)
    Anonym (Homokille) skrev 2019-01-13 13:02:31 följande:

    Det är inte okej om en man skulle göra det mot en kvinna.

    Men är det accepterat att göra det mot en man om man är en man.


    ?
  • Anonym (Homokille)

    Men är det okej att säga så här utan att direkt säga vad jag tycker om honom:"

    Att jag gjorde närmande till en annan kille som var hetrosexuell och kollade på hans skrev och klappade honom för han var attraktiv vilket han inte tyckte om.

    Att pyskologen gör väl så mot tjejer och tjejerna har väl gjort likadant emot honom"

    Är det här sexuella trakaseringar?

  • Fiona M
    Anonym (Homokille) skrev 2019-01-13 13:13:02 följande:

    Men är det okej att säga så här utan att direkt säga vad jag tycker om honom:"

    Att jag gjorde närmande till en annan kille som var hetrosexuell och kollade på hans skrev och klappade honom för han var attraktiv vilket han inte tyckte om.

    Att pyskologen gör väl så mot tjejer och tjejerna har väl gjort likadant emot honom"

    Är det här sexuella trakaseringar?


    Va?
  • Mantrasina
    Anonym (Homokille) skrev 2019-01-13 13:13:02 följande:

    Men är det okej att säga så här utan att direkt säga vad jag tycker om honom:"

    Att jag gjorde närmande till en annan kille som var hetrosexuell och kollade på hans skrev och klappade honom för han var attraktiv vilket han inte tyckte om.

    Att pyskologen gör väl så mot tjejer och tjejerna har väl gjort likadant emot honom"

    Är det här sexuella trakaseringar?


    1) Du kan ju säga det, men psykologen kommer inte säga nåt tillbaka utan trolige n se till att du får träffa en annan psykolog om det blir obekvämt för er båda.

    2) Att kolla in någons skrev och att klappa på personen mot dennes uttryckliga samtycke är fel.


    3) Psykologen gör förhoppningsvis inte så mot vare sig folk på krogen eller under sin arbetstid.


    4) Ja, det är sexuella trakasserier och inte okej utan uttryckligt samtycke, oavsett kön och läggning på de inblandade!

  • Anonym (nja)
    Anonym (Homokille) skrev 2019-01-13 12:59:26 följande:

    Är det okej om man som homokille skulle kommentera ens manliga psykologs utseende på ett positivt sätt?


    Har väl inget med kön att göra alls. Ingen har någon anledning att ge komplimanger till en yrkesprofessionell person, annat än om just det personen gör i yrket. tex "du är så bra att prata med, det känns som om du förstår hur jag tänker" 
  • neverpreggo

    I vilken verklighet skulle det vara okej att kommentera sin psykologs utseende? Vad skulle man få ut av det?

  • Anonym (nja)
    Anonym (Homokille) skrev 2019-01-13 13:13:02 följande:

    Men är det okej att säga så här utan att direkt säga vad jag tycker om honom:"

    Att jag gjorde närmande till en annan kille som var hetrosexuell och kollade på hans skrev och klappade honom för han var attraktiv vilket han inte tyckte om.

    Att pyskologen gör väl så mot tjejer och tjejerna har väl gjort likadant emot honom"

    Är det här sexuella trakaseringar?


    Vad menar du? 
    (dessutom skriver man "trakasserier" - inte trakasseringar) 

    Ska du säga detta till psykologen? "jag har gjort närmanden mot en annan kille som var heteroexuell och kollade på hans skrev (osv) " 

    "jag antar att du väl gör så mot tjejer och tjejer har säkert gjort det mot dig?" 

    Hör du inte hur knasigt detta är? 
  • Glinda från Oz

    Klart att du kan säga, vilken fin tröja eller liknande men du bör aldrig kommentera din psykologs utseende.

  • Wench85
    Anonym (Homokille) skrev 2019-01-13 12:59:26 följande:

    Är det okej om man som homokille skulle kommentera ens manliga psykologs utseende på ett positivt sätt?


    Generellt tycker jag att en bör undvika att kommentera personers utseende, speciellt i en professionell relation. Psykologen är där för att göra ett jobb, inte för att vara ditt objekt.
Svar på tråden Kan man som homokille kommentera ens manliga psykologs utseende?