• Sockervaddpåpizza

    bebis nr 3

    ni som haft lite mer krävande två första barn. mycket skrik, trots, bråk osv. när kände ni er redo att skaffa trean? min minsting är nu 3 år och det vore alldeles för tidigt att skaffa en bebis nu. kanske till år 2021 och då blir minstingen 5 år. är det taskigt mot trean att ha så mycket äldre syskon tycker ni? vill absolut inte ha fler barn än just tre. (som det känns nu).

    vill ju gärna ha just tre pga att syskondynamiken blir bättre osv. (bara tråkmånsar i min vänskapskrets som har två barn) typ lever i den lilla boxen av vad som förväntas. det känns på något sätt uppgivet och ofulländat med bara två, som att något gick fel.. aja präglas väl av min egen familj som jag växte upp i, vi var tre syskon och det var perfekt på alla vis. de misslyckade familjerna hade bara två barn.

    snälla hjälp mig!?

  • Svar på tråden bebis nr 3
  • Lindsey77

    Jag tyckte inte syskondynamiken blev bättre av tre barn. Har fått tre barn tätt, och det var alltid ett barn utanför och mycket bråk. Men det är säkert olika för olika barn. Det blev mycket bättre syskondynamik när nr 4 kom. Tyvärr kom han några år efter. Det bästa vore om han hade varit mer jämngammal, men det hade jag aldrig orkat. :)

    Nu ska jag dock sabba dynamiken för vi ska få en sladdis.

    Jag tycker att du ska försöka få två till om några år. :)

Svar på tråden bebis nr 3