• MaxMamma17

    Gravid v 34+1 otroligt trött

    Detta är min andra graviditet och kan inte minnas att jag vart så här trött tidigare.... skulle lätt kunna sova hela dagarna o hela nätterna. Nu har jag förhöjda gallsyrenivåer också fick det konstaterat i fredags att dom låg på nivå 47 och har sedan dess behandlats med Ursofalk, men detta bör inte vara anledningen eftersom jag hade samma gallsyreproblem förra graviditeten. Jag menar alltså att jag är så trött att jag inte ens orkar sträcka mig efter något som är bredvid mig! Min man får göra precis allt hemma plus ta hand om vår son. Finns det någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Gravid v 34+1 otroligt trött
  • iris19
    MaxMamma17 skrev 2019-01-13 18:25:16 följande:

    Detta är min andra graviditet och kan inte minnas att jag vart så här trött tidigare.... skulle lätt kunna sova hela dagarna o hela nätterna. Nu har jag förhöjda gallsyrenivåer också fick det konstaterat i fredags att dom låg på nivå 47 och har sedan dess behandlats med Ursofalk, men detta bör inte vara anledningen eftersom jag hade samma gallsyreproblem förra graviditeten. Jag menar alltså att jag är så trött att jag inte ens orkar sträcka mig efter något som är bredvid mig! Min man får göra precis allt hemma plus ta hand om vår son. Finns det någon som känner igen sig?


    Finns många faktorer som kan spela in. När man väntar första barnet har man oftast mer tid för att vila upp sig, vilket är lite svårare när man väntar sitt andra barn. Hur gammal är ditt första barn?

    Får du sova ordentligt? Gallsyrorna kan ju ge en del komplikationer, hur märkte ni att de var förhöjda?
  • Farsta2014

    Är i v 35+1 och väntar 3:an. Känner precis igen mig. Enda skillnaden är att jag kommer ihåg från 2:an att jag var lika trött då. Jag jobbar en vecka till ....puuuh...men sen ska jag vila vila vila.

  • MaxMamma17
    iris19 skrev 2019-01-13 19:03:06 följande:

    Finns många faktorer som kan spela in. När man väntar första barnet har man oftast mer tid för att vila upp sig, vilket är lite svårare när man väntar sitt andra barn. Hur gammal är ditt första barn?

    Får du sova ordentligt? Gallsyrorna kan ju ge en del komplikationer, hur märkte ni att de var förhöjda?


    Min första son är född i mars 2017.

    Jag tycker nog att jag får sova ordentligt men blir ändå inte pigg. Vill somna överallt hela tiden!

    Jag märkte gallsyrorna genom att jag kände igen klådan på framförallt handflator o fotsulor sen förra graviditeten.
  • MaxMamma17

    Det kanske har att göra med att man har mindre tid för vila då! Men usch vad värdelös jag känner mig av att vara så här trött hela tiden :(


    Farsta2014 skrev 2019-01-13 19:34:57 följande:

    Är i v 35+1 och väntar 3:an. Känner precis igen mig. Enda skillnaden är att jag kommer ihåg från 2:an att jag var lika trött då. Jag jobbar en vecka till ....puuuh...men sen ska jag vila vila vila.


  • Farsta2014

    Jag var tvungen att sjukanmäla mig idag, har någon typ av migrän sedan igår. Har legat på soffan hela dagen och var sängliggande hela dagen igår. Värdelös är rätt ord! Känner mig faktiskt så risig och det kom så plötsligt att jag funderar på att kontakta vården.

  • iris19
    MaxMamma17 skrev 2019-01-13 22:13:33 följande:
    Min första son är född i mars 2017.

    Jag tycker nog att jag får sova ordentligt men blir ändå inte pigg. Vill somna överallt hela tiden!

    Jag märkte gallsyrorna genom att jag kände igen klådan på framförallt handflator o fotsulor sen förra graviditeten.
    Jag har oxå problem med gallsyrorna, och jag kan knappt sova pga klådan som alltid blir värre på nätterna. 
    Jag kommer ihåg att jag vilade mycket under min första graviditet, men nu när man är gravid igen så kan man inte vila på samma sätt. Jag tror det är därför jag är så otroligt trött, samt att jag då vissa nätter inte alls sover. Är i v 34 så ska bli skönt när detta är över 
Svar på tråden Gravid v 34+1 otroligt trött