• Annaanna2

    Känns som min partner bara vill ligga med mig

    Jag skriver för jag behöver råd angående ett återkommande bråk jag har med min partner.

    Han vill ligga mycket oftare än jag, och är irriterad på att vi endast ligger när jag känner för det. Eftersom han alltid är på så hänger det mest på mig. Idag när han kom hem sa han att han har längtat hela dagen efter att ligga. Det känns lite som att det är allt han vill, att han inte längre intresserar sig lika mycket för mig som person. Jag var inte jättesugen men körde ändå för vi hade snackat om det innan så ville inte göra honom besviken. Men jag frös otroligt mycket så jag ville ligga i sängen å mysa lite innan så sängen blev varm. Jag kunde inte heller vara seriös så jag skämtade massa. Då blev han väldigt plötsligt sur och sa att han blev besviken på mig och gick därifrån. Nu vill ha att vi ska disskutera detta problemet att det alltid är på mina villkor, men han vill ta det på sms, vilket jag inte tror är en bra ide. Dessutom skrev han att jag skulle säga till om jag vill ligga på riktigt så är han beredd att känna efter om han vill umgås. Kan tillägga att vi ligger minst 4 gånger i veckan. Vet inte vad jag ska göra.

  • Svar på tråden Känns som min partner bara vill ligga med mig
  • Anonym (7)

    På det du skriver låter det som om han är mer intresserad av att ligga än av dig.

    Jag hade inte lagt tid på en sån man!

  • Fiona M

    Självklart är det den parten som inte vill som bestämmer. Vad tycker han egentligen är alternativet?

  • Anonym (borste)

    Problemet är att killen känner sig försummad och frustrerad och beter sig bortskämt.

  • Anonym (Stina)

    Jag blir mörkrädd när jag läser på familjeliv. Är det verkligen så många män som tycker att det är helt ok att ha sex när kvinnan inte vill? Det är liksom inte EN tråd om sådant utan massor. Det känns helt stört.

    TS: det finns inget alternativ. Det han vill ha av dig är direkt kränkande och självklart ska du bara ha sex om du vill. Vilket du knappast vill särskilt ofta med den snubben för herregud vad avtändande att han vill tjata till sig sex.

  • Tom Araya

    Var ärlig, stå upp för din vilja och uttryck den tydligt, så kan han välja själv och behöver inte bli besviken.

  • Lånehajen

    Med tanke på att ni ligger så pass ofta känns det väl snarare som att han behöver göra en ansträngning för att möta dig halvvägs. Att det kan bli frustrerande för den ena partnern om den andra sällan vill eller man känner att det alltid blir på deras villkor kan jag förstå men i det här fallet verkar ju inte det vara problemet.

    Sen förstår jag inte varför han vill ta diskussionen över sms. Hur tänkte han sig att det skulle vara bättre än att prata om det i person? Att han blev lite irriterad över att du skämtade mycket är väl förståeligt då det inte direkt sätter rätt stämning för sex men det hade väl inte behövt bli en stor grej.

Svar på tråden Känns som min partner bara vill ligga med mig