• Anonym (Yes!!!)

    Jag kommer snart att ha 6- eller kanske till och med 7 semesterveckor!!!

    Med den nya familjeveckan kommer jag, som ensamstående med ensam vårdnad, att få antingen 6- eller 7 veckors semester/år, totalt ihop med de fem jag redan nu har rätt till.

    Det känns så jäkla bra!

    Hur känner ni kring detta? - Är det inte helt fantastiskt!?

  • Svar på tråden Jag kommer snart att ha 6- eller kanske till och med 7 semesterveckor!!!
  • LFF
    Anonym (Yes!!!) skrev 2019-01-14 14:04:51 följande:

    Med den nya familjeveckan kommer jag, som ensamstående med ensam vårdnad, att få antingen 6- eller 7 veckors semester/år, totalt ihop med de fem jag redan nu har rätt till.

    Det känns så jäkla bra!

    Hur känner ni kring detta? - Är det inte helt fantastiskt!?


    Ropa inte "hej" än. Det är inte klart än med något alls. 
  • Anonym (nej)

    Jag tycker att det är en fantastiskt korkad och dyr reform som i stort bara gynnar medelklassen. De pengarna kunde gå till annat där de faktiskt behövs.

  • Anonym (präktig svensk morsa)

    Grattis, antar att du vill provocera.
    Jag lever tillsammans i en sk kärnfamilj, det innebär att ekonomin är tryggad, barnen stabila och föräldraledighet sparad och snålad med för att kunna ge 6 v sommarsemester plus övriga lov.
    Frågan är vilken nivå ersättningen för extradagarna kommer bli?

  • Anonym (Chef)
    Anonym (Yes!!!) skrev 2019-01-14 14:04:51 följande:

    Med den nya familjeveckan kommer jag, som ensamstående med ensam vårdnad, att få antingen 6- eller 7 veckors semester/år, totalt ihop med de fem jag redan nu har rätt till.

    Det känns så jäkla bra!

    Hur känner ni kring detta? - Är det inte helt fantastiskt!?


    Sök inte jobb hos mig. Ännu en anledning att sålla bort barnsföräldrar, speceillt ensamstående,  vid rekrytering.


  • Anonym (Yes!!!)

    Jag är låginkomsttagare (tjänar 135K om året) och detta gynnar mig alla dagar i veckan!

    Jag har också sparat dagar (tar ut de sista nu då barnet mitt är 8 år).

    Jag har en billig månadskostnad för min BR och har tid över att storhandla och laga mat för att frysa in (långkok).

    Jag arbetar 6h om dagen så jag har oroligt mycket fritid - och nu denna/dessa extra vecka/veckor med semester!

    ÄLSKART!

  • Anonym (Yes!!!)
    Anonym (Chef) skrev 2019-01-14 14:14:31 följande:

    Sök inte jobb hos mig. Ännu en anledning att sålla bort barnsföräldrar, speceillt ensamstående,  vid rekrytering.


    Ingen risk! Jag har fast anställning sedan flera år och arbetar 6h/dag, så jag är väldigt nöjd med mitt jobb.
  • Anonym (nej)
    Anonym (präktig svensk morsa) skrev 2019-01-14 14:12:17 följande:

    Grattis, antar att du vill provocera.
    Jag lever tillsammans i en sk kärnfamilj, det innebär att ekonomin är tryggad, barnen stabila och föräldraledighet sparad och snålad med för att kunna ge 6 v sommarsemester plus övriga lov.
    Frågan är vilken nivå ersättningen för extradagarna kommer bli?


    Samma som vab tror jag.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Yes!!!) skrev 2019-01-14 14:21:44 följande:

    Jag är låginkomsttagare (tjänar 135K om året) och detta gynnar mig alla dagar i veckan!

    Jag har också sparat dagar (tar ut de sista nu då barnet mitt är 8 år).

    Jag har en billig månadskostnad för min BR och har tid över att storhandla och laga mat för att frysa in (långkok).

    Jag arbetar 6h om dagen så jag har oroligt mycket fritid - och nu denna/dessa extra vecka/veckor med semester!

    ÄLSKART!


    Vilken tur för dig. Jag jobbar 8 timmar om dagen och har 1 timme resväg åt varje håll. Jag tjänar så lite att två vab-dagar tvingar mig till soc. Jag kommer inte ha råd att ta ut dessa dagar.
  • Anonym (R)
    Anonym (Yes!!!) skrev 2019-01-14 14:21:44 följande:

    Jag är låginkomsttagare (tjänar 135K om året) och detta gynnar mig alla dagar i veckan!

    Jag har också sparat dagar (tar ut de sista nu då barnet mitt är 8 år).

    Jag har en billig månadskostnad för min BR och har tid över att storhandla och laga mat för att frysa in (långkok).

    Jag arbetar 6h om dagen så jag har oroligt mycket fritid - och nu denna/dessa extra vecka/veckor med semester!

    ÄLSKART!


    Anonym (Yes!!!) skrev 2019-01-14 14:24:24 följande:
    Ingen risk! Jag har fast anställning sedan flera år och arbetar 6h/dag, så jag är väldigt nöjd med mitt jobb.
    Att jobba 6h/dag låter skönt. Men...

    Du jobbar 6h/dag (dvs 80%) och tjänar 135.000 kr om året. Din heltidslön är alltså 14.000 kr/mån och du är jättenöjd?  
  • Anonym (Hmmmm....)

    Det är fantastiskt med 7 veckors semester. Det har jag haft i några år nu.

  • Anonym (Yes!!!)
    Anonym (R) skrev 2019-01-14 14:55:27 följande:

    Att jobba 6h/dag låter skönt. Men...

    Du jobbar 6h/dag (dvs 80%) och tjänar 135.000 kr om året. Din heltidslön är alltså 14.000 kr/mån och du är jättenöjd?  


    Min lön varierar mellan 135-140K i månaden då jag jobbar på provision.

    Mina fasta månadskostnader ligger totalt på ynka 3000kr (jag bor i en bostadsrätt där föreningen har väldigt god ekonomi).

    Mat- och hushållsartiklar går på cirka 3000:- i månaden.

    Kläder köps oftast begagnat; köper kläder för cirka 1000-1500:- om året.

    Resterande sparas till nöjen och resor.

    Så, ja, jag är extremt nöjd faktiskt. Särskilt med all fritid jag har - den är mest värdefull. Pengar kan man alltid få tag i - men tid är svårare.
  • Anonym (R)
    Anonym (Yes!!!) skrev 2019-01-14 17:42:44 följande:

    Min lön varierar mellan 135-140K i månaden då jag jobbar på provision.

    Mina fasta månadskostnader ligger totalt på ynka 3000kr (jag bor i en bostadsrätt där föreningen har väldigt god ekonomi).

    Mat- och hushållsartiklar går på cirka 3000:- i månaden.

    Kläder köps oftast begagnat; köper kläder för cirka 1000-1500:- om året.

    Resterande sparas till nöjen och resor.

    Så, ja, jag är extremt nöjd faktiskt. Särskilt med all fritid jag har - den är mest värdefull. Pengar kan man alltid få tag i - men tid är svårare.


    Sant. Tid är värdefullt. Speciellt när du inte kan skilja på månad och år :). Men lycka till och hoppas du tar väl vara på dina familjedagar.
  • Anonym (Tvingadtillsemester)

    Jag som idag har svårt att göra av med de 32 semesterdagar jag har är glad för att det finns de som har liv som gör att de värdesätter ledig tid.

  • Anonym (Emse)

    Det är verkligen bra och kommer spara samhället mycket pengar i form av mindre sjukskrivningar. Dessutom gynnar det barnen. Det blir mindre tydligt vilka barn som har föräldrar som inte har råd med obetald ledighet eller har svårt att få det.

  • Anonym (Yes!!!)
    Anonym (R) skrev 2019-01-14 18:16:36 följande:

    Sant. Tid är värdefullt. Speciellt när du inte kan skilja på månad och år :). Men lycka till och hoppas du tar väl vara på dina familjedagar.


    Menade 135-140K om året. Duh!

    Drygo
  • Anonym (Yes!!!)
    Anonym (Anonymious) skrev 2019-01-14 20:27:49 följande:

    Får man dagar per barn eller per familj?


    3 (eller 5, inte klart än) per förälder.

    Ensamstående med ensam vårdnad får 6 elller 10 dagar (3*2 eller 5*2).
Svar på tråden Jag kommer snart att ha 6- eller kanske till och med 7 semesterveckor!!!