• Anonym (Mammut)

    Barnvaktens eller våra regler?

    Vi hade barnvakt en vardagskväll, dvs var det skola och fsk dagen efter.

    Barnvakten fick tider för kvällsmat och nattning, men när vi kom hem långt efter sovdags var alla barn uppe, varken ombytta eller mätta.

    När vi kommer hem och styr upp blir det skrik från barnen som är övertrötta och efter mycket om och men får vi dem i säng.

    Barnvakten ingriper i nattandet och försöker ta över, vilket bara skapar mer kaos.

    Nu är barnvakten arg för att hen tycker hens regler gäller när hen passar och vi är irriterade för att hen inte ens försökt följa de två regler vi gav och då skapat massa onödiga problem för oss.

  • Svar på tråden Barnvaktens eller våra regler?
  • Anonym (Sara)

    Var det någon släkting eller en vän? Antar ni inte hade hyrt in en barnvakt från någon firma?

  • Anonym (Mammut)
    smulpaj01 skrev 2019-01-14 19:45:33 följande:

    Ingen större katastrof för en kväll. Betala barnvakten och använd nån annan nästa gång.


    Jo, för barn som vaknar vid fyra är det det.
  • Anonym (Mammut)
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-14 19:47:15 följande:

    Var det någon släkting eller en vän? Antar ni inte hade hyrt in en barnvakt från någon firma?


    Släkting.
  • Anonym (Era regler)
    smulpaj01 skrev 2019-01-14 19:45:33 följande:

    Ingen större katastrof för en kväll. Betala barnvakten och använd nån annan nästa gång.


    Håller med om detta.

    Ingen större fara en enda gång men jag hade inte anlitat samma barnvakt fler gånger.

    För att svara på din fråga, ts. Det är era regler som gäller. Dessa kan dock töjas lite på men inom en ganska snäv ram.

    Men i stort: era barn - era regler.
  • Anonym (eee)

    Givetvis era regler men tydligen hade detta inte förmedlats tillräckligt tydligt. Det blir bara att ni inte använder den barnvakten något mer. 

  • Anonym (Mammut)
    Anonym (eee) skrev 2019-01-14 20:19:33 följande:

    Givetvis era regler men tydligen hade detta inte förmedlats tillräckligt tydligt. Det blir bara att ni inte använder den barnvakten något mer. 


    Det var extremt tydligt förmedlat, hen struntade bara i det.
  • EmberEyes

    Ja era regler ska följas. Men jag förstår inte varför det blir en jätte-grej. Visst, jobbigt med övertrötta ungar. Ge det ett dygn eller två så är allt bra igen. Och läxan lärd, inte anlita den barnvakten igen. Helt ärligt så kan det ta ett par eller många barnvakter innan man hittar rätt.

  • Pope Joan II

    Det är inget som hade irriterat mig. Sådant får man ha med i beräkningen när barnen passas av andra människor. 

  • Anonym (Omg)

    Så barnvakten hade inte gett dom mat ens? Jag hade varit helt galen. Hade nog inte kunnat hålla truten. Vad var det för imbecill ni hade som barnvakt.

Svar på tråden Barnvaktens eller våra regler?