• Svar på tråden Skönhetsideal för kvinnor i Sverige?
  • Anonym (Mira)

    Jag tror att män föredrar långa smala kvinnor. Allt detta tjat om "killar gillar kurvor" yea right, jag tror det när jag ser det. Är själv kurvig men sett det gång på gång hur killar går fram till smala även magra framför kurvigare, syftar inte bara på mig utan de övriga där med.

    Jag har till och med vid ett par tillfällen hört att jag är "i kortaste laget" med mina 175 cm, dock har samtliga som uttryckt detta varit 190+.. Min nuvarande anser att min längd är perfekt, vilket är tur det. :)

  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Mira) skrev 2019-01-14 23:21:47 följande:

    Jag tror att män föredrar långa smala kvinnor. Allt detta tjat om "killar gillar kurvor" yea right, jag tror det när jag ser det. Är själv kurvig men sett det gång på gång hur killar går fram till smala även magra framför kurvigare, syftar inte bara på mig utan de övriga där med.

    Jag har till och med vid ett par tillfällen hört att jag är "i kortaste laget" med mina 175 cm, dock har samtliga som uttryckt detta varit 190+.. Min nuvarande anser att min längd är perfekt, vilket är tur det. :)


    Själv är jag under 160 och direkt överviktig, och har aldrig problem med att få uppmärksamhet ute, speciellt inte av män på 190+.

    Jag tror att män gillar runway-modeller visuellt, men katalog-tjejer att klämma på.
  • Ghhhgt

    Jag har fått höra att jag är ett kroppsligt ideal för mga killar där ute.

    Är väldigt smal men har ändå stor byst naturligt, tränar ca 5 ggr i veckan (yoga främst), 180cm, vikt ca 55 kg.

  • Anders 386
    Anonym (Mira) skrev 2019-01-14 23:21:47 följande:

    Jag tror att män föredrar långa smala kvinnor. Allt detta tjat om "killar gillar kurvor" yea right, jag tror det när jag ser det. Är själv kurvig men sett det gång på gång hur killar går fram till smala även magra framför kurvigare, syftar inte bara på mig utan de övriga där med.

    Jag har till och med vid ett par tillfällen hört att jag är "i kortaste laget" med mina 175 cm, dock har samtliga som uttryckt detta varit 190+.. Min nuvarande anser att min längd är perfekt, vilket är tur det. :)


    Idag har det blivit status med extremt smala kvinnor. Genom att vissa att man är väldigt smal så visar man samtidigt att man har en väldigt hög självkontroll vilket har väldigt hög status idag. Dessutom är det status att träna, och genom att visa upp en smal kropp kan man ge intryck av att man tränar mycket. Det handlar om trender och status - och dom flesta hakar på utan att fatta det själva. Vi är inte så självständiga tänkare som vi inbillar oss, vi hänger bara med strömmen.
  • Anonym (Hg)

    Blond, Axellångt hår, bländande leende, kurvig men ej tjock, lagom gungande skinkor, B eller C-kupa, ca 165 cm lång.

  • Anonym (Former & kurvor)

    Jag tror att män tänder på lagom. Inte abnormt lång eller kort.

    Är du smal så krävs fortfarande ett par bröst och en rumpa.

    Är du överviktig så krävs att vikten "ligger rätt" dvs ännu en midja osv..

    Om man ska utgå ifrån vad de flesta män gillar :)

  • Anonym (Mulliga)

    Jag gillar mulliga kvinnor dem är fina, jag är inte så förtjust i smala taniga med massor av smink med ank näbbar till läppar mm. Det ska vara kvinnor som struntar i allt vad senaste modet är och inte är rädd för att få skit under naglarna.

  • Anonym (Rödblond)

    Det där är en kul fråga, för jag tror det har med åldern på åskådaren att göra också.

    Jag är rödblond (tänk Nicole Kidman) och ingen jämnårig kille var intresserad av mig i åk 7-9. På gymnasiet fick jag min första pojkvän. Alla ville ha korta, blonda tjejer.

    Sedan hände något efter gymnasiet - boom så ansågs jag vara sexig. Rödblond med massor av långt hår ner till svanken och 170 cm lång, smal men med ganska stora bröst - jag fick så mycket uppvaktning att jag blev lite dryg ett tag

    Numera är jag 45, har blivit uppvaktad på samma sätt som efter gymnasiet sedan dess. Män raggar alltid på mig, jag är tydligen sexig i deras ögon. Jag har varit i långa förhållanden så har inte utnyttjat detta, men det var trevligt när jag stundvis var singel. 

    Så jag skulle säga att synen på vad som är attraktivt beror mycket på åldern, när en pojke blivit man är han intresserad av annat.

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Lind) skrev 2019-01-14 23:09:18 följande:

    Vilken typ kvinna i den mest attraktiva, enligt svenska män i allmänhet? Smaken är som baken och alla tycker olika osv men skönhetsideal är olika runt om i världen:

    wanderingpioneer.com/revealing-female-beauty-standards-around-the-world/

    Så, vad är skönhetsideal i vårt land?

    Brunett / blond , smal / kurvig , korta / långa ?


    Tror de inte finns något standard ideal varken hos kvinnor eller män. De kan däremot finns en övervägande majoritet som föredrar kanske smala tjejer framför kurviga eller vältränade killar framför smala osv. Samma med musik överlag kanske 55-60%  gillar Beyonce eller Ed Sheeran musik men resten hatar eller ogillar hoppas ni förstod liknelsen. Samma 70% av kvinnorna tycker Bra Pitt är fin men 30% inte samma gäller av killarna 70% gillar Jennifer Lawrence resten inte. Samma tror jag de kan gälla utseende killar föredrar smala, långa tjejer med stora bröst inte alla. Tjejer föredrar killar som har mörkt hår, långa, breda axla med ett stort paket mellan benen men inte alla. Därför tror inte jag de finns ett standard ideal men däremot som majoriteten föredrar. Ivanka Trump och Jennifer Lopez kroppstyper tror jag merparten av killar gillar men inte alla.
  • Anonym (...)

    Tycker det verkar finnas 2 olika typer av tjejer där majoriteten gillar en av de typerna.

    Typ1: Brunett men blåögd, ca 170-175 cm lång. Smal, smala höfter, små bröst. Gärna lite tränad. Extrovert, gärna lite dominant, intelligent, självständig.

    Typ 2: Blondin. Ca 160 cm lång. Kurvig men inte tjock (Smal midja!). Medelstora/stora bröst (typ d-kupa). Behöver inte vara tränad. Gärna ödmjuk/snäll/lite barnslig personlighet, gullig, varm, introvert.

Svar på tråden Skönhetsideal för kvinnor i Sverige?