• Anonym (Qwerty)

    Män och självinsikt ang. utseende

    Jag upplever att många män tror dom är betydligt snyggare än vad dom är. Har flera exempel i min omgivning där männen undrar varför dom inte får fler träffar på Tinder. Alla är strax under eller strax över 40 år gamla. Dom har utseendemässiga nackdelar såsom för kort, flintskallig, överviktig mm men dom själva verkar inte förstå det.

    Jag har full förståelse för att många swipar bort dessa vid första anblicken. Men varför verkar män ha så svårt att skatta sitt eget utseende och personlighet mer "rätt" och därmed kanske satsa "lägre". För dom har själva inga problem att endast godkänna snygga tjejer och rata dom som inte är tillräckligt snygga utan att ge dessa en chans att visa en trevlig personlighet eller liknande.

  • Svar på tråden Män och självinsikt ang. utseende
  • Anonym (Stina)

    Jag tror nog många män har komplex över utseende osv men de som klagar högljutt över att de inte får tjejer har det inte. Det är också de männen som snabbt blir bittra och börjar ondgöra sig över feminism osv. :D

    Samma med män som öppet beklagar sig över dåligt sexliv med frun - det finns aldrig en tanke på att frun kanske inte attraheras längre. Motsatsvis så är det alltid det första som kvinnor tänker när mannen inte vill ha sex: är det mig det är fel på, är jag inte sexig nog?

    Män blir ju inte heller bedömda efter sitt utseende på samma sätt som kvinnor som blir det hela tiden och i alla sammanhang. När de då ger sig i det enda sammanhang där män bedöms efter utseende (dejtingvärlden) så fattar de inte ens vad som händer. Egentlgien är det ju trevligt att inte ha massa komplex men det trista är när de samtidigt är VÄLDIGT kritiska mot kvinnors utseende och dömer ut alla som inte är modellsnygga. Då blir det osympatiskt och rätt patetiskt.

    Jag minns när jag var med på en dejtingsajt för många år sedan och 30 år äldre män kontaktade mig och kallade mig utseendefixerad när jag var ointresserad. När jag frågade om de själva skulle vara intresserade av en 30 år äldre kvinna blev de sura och sa något surt om feminism. De är inte kloka XD.

  • Anonym (bevisat)

    Det har ju gjorts många undersökningar där detta bevisats, att män överskattar sin attraktionskraft.

    När dom sen märker att dom inte får så mycket svar på dejtingsidorna så lägger de ofta upp gamla bilder istället där dom inte är lika tunnhåriga och lönnfeta, för dom tror att bara dom får kontakt med kvinnorna så är det klart sen. Därför blir dom så kränkta och upprörda om dom sedan blir nobbade, för dom har liksom tagit för givet att dom ska få dom kvinnorna dom är intresserade av. Det verkar ligga i mäns natur att tro att dom har rätt att få dom kvinnor dom är attraherade av, och om kvinnan inte vill ha honom tillbaka övergår mannen ofta till verbala attacker ("hora, du är inte så snygg ändå") eller kräver ingående förklaringar till varför hon inte vill träffa honom = min erfarenhet som kvinna efter många års nätdejtande. 

  • Nimzay
    Anonym (Stina) skrev 2019-01-15 09:01:41 följande:

    Jag tror nog många män har komplex över utseende osv men de som klagar högljutt över att de inte får tjejer har det inte.


    Tror jag också.
  • Anonym (Anna)

    Män har ofta en kroppspositiv syn på sig själva. Fler kvinnor borde skaffa samma självförtroende när det gäller sin kropp. Väldigt få personer är perfekta och vi har alla olika defekter och ovanligheter.

Svar på tråden Män och självinsikt ang. utseende