• Joannajoanna

    Har gravtesten blivit bättre/känsligare?

    Jag har läst igenom så många trådar här på FL både gamla å nya å reagerar över att i gamla trådar är de ingen mening å testa graviditet innan bim för de syns ändå inte tidigare, väldigt ovanligt att nån plussa tidigt. när ja vänta barn för 6 och 3 år sedan så va de oxå så. Nu tycker ja att så många plussar 3-4 dagar innan bim. va beror de på? har folk väldigt oregelbundna menstrationer eller har testen blivit bättre/känsligare?

  • Svar på tråden Har gravtesten blivit bättre/känsligare?
  • Ebo88

    Jag testar personligen efter BIM. Jag anser att det är onödigt att testa innan för i de flesta fall är ju mensen ett rätt så tydligt tecken på att man inte är gravid.

    Men jag kan tänka mig att vissa kvinnor gör det för att dom längtar och är ivriga och vill så gärna veta. Har man försökt en längre tid dessutom så kanske man inte orkar vänta och att man då kan ställa sig in på att mensen kommer så man inte blir oerhört besviken och ledsen.

    Men det är vad jag tror, sen kan jag ha fel :)

  • IceKitten
    Joannajoanna skrev 2019-01-15 12:02:42 följande:

    Jag har läst igenom så många trådar här på FL både gamla å nya å reagerar över att i gamla trådar är de ingen mening å testa graviditet innan bim för de syns ändå inte tidigare, väldigt ovanligt att nån plussa tidigt. när ja vänta barn för 6 och 3 år sedan så va de oxå så. Nu tycker ja att så många plussar 3-4 dagar innan bim. va beror de på? har folk väldigt oregelbundna menstrationer eller har testen blivit bättre/känsligare?


    Gravtesten har blivit bättre. De känner av mindre mängder hCG = tidigare plus.
  • Joannajoanna
    IceKitten skrev 2019-01-15 17:39:49 följande:

    Gravtesten har blivit bättre. De känner av mindre mängder hCG = tidigare plus.


    de är så alltså? på några år bara? vet att de fanns tidiga test då oxå men de va inte speciellt tillförlitliga å folk tyckte inte de va nån mening heller å testa innan bim.
Svar på tråden Har gravtesten blivit bättre/känsligare?