• Anonym (Nyfiken)

    KK-förhållande till ett par?

    Hej,

    Jag undrar om det är många av er som inlett ett KK-förhållande och som sedan blivit ett par?

    Jag står lite i valet och kvalet. Har börjat träffa en kille, båda är intresserade av förhållande i slutändan men just nu har vi inte riktigt tiden. Sen vet vi ju inte om det skulle funka mellan oss. Men har pratat om att ses och ha sex sålänge. Jag har ett smått intresse för killen, men kan ändå tänka mig att ses och se vart det leder. Är det ett dumt beslut? Eller finns det är chans att vi skulle kunna komma närmare varandra?

  • Svar på tråden KK-förhållande till ett par?
  • Anonym (KK)

    Inget utesluter ju det andra. Var KK med honom. Men räkna med att om du får känslor blir det jobbigt, om han inte är på samma plats så att säga.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (KK) skrev 2019-01-16 14:09:47 följande:

    Inget utesluter ju det andra. Var KK med honom. Men räkna med att om du får känslor blir det jobbigt, om han inte är på samma plats så att säga.


    Ja precis. Jag tror att jag får ligga lite på is. Träffa han ett tag och känna hur det känns. Kan ju alltid vara svårt till en början och veta vad man vill med en person. Såklart kan det ju bli jobbigt sen om den ena får känslor men så är det ju alltid. Svårt att komma ifrån det oavsett. Sen får man väl våga lite för att vinna typ.

    Tack för svar!
  • Anonym (A)

    Har två väninnor vars KK gått över till förhållanden. Det ena höll några år och det andra paret är idag gifta med två barn.
    Inget är omöjligt.

  • Anonym (kaka)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-01-16 13:17:46 följande:

    Hej,

    Jag undrar om det är många av er som inlett ett KK-förhållande och som sedan blivit ett par?

    Jag står lite i valet och kvalet. Har börjat träffa en kille, båda är intresserade av förhållande i slutändan men just nu har vi inte riktigt tiden. Sen vet vi ju inte om det skulle funka mellan oss. Men har pratat om att ses och ha sex sålänge. Jag har ett smått intresse för killen, men kan ändå tänka mig att ses och se vart det leder. Är det ett dumt beslut? Eller finns det är chans att vi skulle kunna komma närmare varandra?


    Alla mina förhållanden har börjat ungefär så: vi gillar varann och har sex och så har det utvecklats till ett förhållande. Inte sällan har det varit ett ONS från början. Den sista jag hade som ONS/KK har jag nu varit gift med i 20 år.

    Dejtat har jag aldrig gjort i hela mitt liv. Skulle nog inte veta hur man gör sånt. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (A) skrev 2019-01-16 15:19:28 följande:

    Har två väninnor vars KK gått över till förhållanden. Det ena höll några år och det andra paret är idag gifta med två barn.

    Inget är omöjligt.


    Kul att höra att det kan funka. Säkert vanligare än man tror! :)
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (kaka) skrev 2019-01-16 15:21:56 följande:

    Alla mina förhållanden har börjat ungefär så: vi gillar varann och har sex och så har det utvecklats till ett förhållande. Inte sällan har det varit ett ONS från början. Den sista jag hade som ONS/KK har jag nu varit gift med i 20 år.

    Dejtat har jag aldrig gjort i hela mitt liv. Skulle nog inte veta hur man gör sånt. 


    Jaha, kul att höra! Då känns det inte som att jag spiller tid i onödan i alla fall. Vi har sagt att har vi träffat någon ny så måste vi säga till. Men båda har även hintat till att vi har någon form av intresse till varandra. Så får se vart det leder helt enkelt.

    Som sagt tycker jag sexet är viktigt så då är de ju en bra början eftersom att vi har det!
  • Anonym (Hände mig)

    Tycker det är ganska perfekt att inleda så faktiskt! Som du säger, att klicka sexuellt ÄR viktigt. Det är ju jättebra att det funkar. Och så kan man ta allt i lugn och ro sen, ingen stress. Bara båda vet vilka premisser som gäller och att man säger till om man börjar känna mer.

    Träffade en kille på bc förra året, för typ en kk-relation. Ingen sökte förhållande men vi ville ha en lite djupare relation än bara sex, så vi träffades för middagar och så också.

    I vårt fall kan jag tycka han borde vart mer tydlig, för han kände direkt att det blev nåt mer, jag körde på och tänkte inte så, stängde väl av. Förstod med tiden att han ville mer. Men vi var lite som ett par så han tänkte väl att jag tänkte likadant. Nu blev det så att jag började se mer i honom också med tiden, annars kunde han ha blivit sårad där.

    Idag är vi typ ihop även om vi inte sagt det rakt ut... Om vi hade dejtat "på riktigt" är det möjligt att jag aldrig hade gett det chansen...

  • Chattisen

    Sex skapar ju ömhet och närhet, för vissa är det både mentalt och fysiskt. Klart det kan utvecklas, eller det gör det oftast antingen för en eller båda.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Hände mig) skrev 2019-01-16 16:49:37 följande:

    Tycker det är ganska perfekt att inleda så faktiskt! Som du säger, att klicka sexuellt ÄR viktigt. Det är ju jättebra att det funkar. Och så kan man ta allt i lugn och ro sen, ingen stress. Bara båda vet vilka premisser som gäller och att man säger till om man börjar känna mer.

    Träffade en kille på bc förra året, för typ en kk-relation. Ingen sökte förhållande men vi ville ha en lite djupare relation än bara sex, så vi träffades för middagar och så också.

    I vårt fall kan jag tycka han borde vart mer tydlig, för han kände direkt att det blev nåt mer, jag körde på och tänkte inte så, stängde väl av. Förstod med tiden att han ville mer. Men vi var lite som ett par så han tänkte väl att jag tänkte likadant. Nu blev det så att jag började se mer i honom också med tiden, annars kunde han ha blivit sårad där.

    Idag är vi typ ihop även om vi inte sagt det rakt ut... Om vi hade dejtat "på riktigt" är det möjligt att jag aldrig hade gett det chansen...


    Ja, men jag håller med. Sex och närhet är sjukt viktigt. Sen tycker jag vi matchar ändå väldigt bra i varandras sällskap. Men just nu funkar inte tiden och ett vardagligt förhållande bra ihop (just nu). Men detta kan nog vara bra att lära sätt att lära känna varandra på för då blir det lite mer lugnt och ingen stress.

    Kul att höra din berättelse!
  • Anonym (Nyfiken)
    Chattisen skrev 2019-01-16 16:55:38 följande:

    Sex skapar ju ömhet och närhet, för vissa är det både mentalt och fysiskt. Klart det kan utvecklas, eller det gör det oftast antingen för en eller båda.


    Ja, så är det verkligen! Utan sex är det bara vänskap. Får hålla tummarna på att båda känner likadant sen.
  • Anonym (Nyfiken)

    Ingen mer som varit med om liknande situation?

    Berätta gärna!

  • Anonym (Freddiemannen)

    Jag skulle aldrig bli ihop med en tjej som varit "Knullkompis" med någon. Lösaktigt i mina ögon, och det är inte så konstigt att svenska kvinnor har ett så dåligt rykte om sig av att vara lösaktiga. 

  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Freddiemannen) skrev 2019-01-17 16:25:31 följande:

    Jag skulle aldrig bli ihop med en tjej som varit "Knullkompis" med någon. Lösaktigt i mina ögon, och det är inte så konstigt att svenska kvinnor har ett så dåligt rykte om sig av att vara lösaktiga. 


    Mhm verkar dock vara acceptabelt. Man ses snarare som konstig i samhället om man inte har haft kk förhållanden som ung och snygg tjej
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Freddiemannen) skrev 2019-01-17 16:25:31 följande:

    Jag skulle aldrig bli ihop med en tjej som varit "Knullkompis" med någon. Lösaktigt i mina ögon, och det är inte så konstigt att svenska kvinnor har ett så dåligt rykte om sig av att vara lösaktiga. 


    Samtidigt finner du knappt ngn svensk tjej som inte har haft ett kk-förhållande.

    Du får väl söka utländskor
  • Anonym (kaka)
    Anonym (Freddiemannen) skrev 2019-01-17 16:25:31 följande:

    Jag skulle aldrig bli ihop med en tjej som varit "Knullkompis" med någon. Lösaktigt i mina ögon, och det är inte så konstigt att svenska kvinnor har ett så dåligt rykte om sig av att vara lösaktiga. 


    Ingen fara, är nog inte många kvinnor som skulle välja att bli ihop med dig heller. Inte bryr jag mig ett dyft om vad du anser om mig och mitt leverne heller. 
Svar på tråden KK-förhållande till ett par?