• Nawis

    Jag behöver verkligen hjälp!

    Jag behöver verkligen hjälp!
    Jag vet inte om jag är gravid eller inte. Är jag inte det så borde jag vara skengravid men barnmorskan jag pratade med säger att man inte blir skengravid utan bara djur som blir det. Och hon sa även att visar det inte plus på stickan så är man inte gravid för det visar alltid plus isåfall.
    Jag har själv gjort 2 tester hemma som är negativa och ett hos barnmorskan även det var negativt. Alltså är jag inte gravid enligt dom, men varför försvinner då inte mina symtom?
    Gjordet ett vul för ca 2 månader sen eftersom jag hade kraftig smärta i nedre delen av magen samt rosa/bruna flytningar, allt såg dock normalt ut förutom att jag fick diagnosen PCO. Men när jag tittade på skärmen tyckte jag det såg ut som en liten liten svart prick i allt det gråa men det sa hon inget om och jag tänkte inte på att fråga då hon sa att allt såg normalt ut samt ingen graviditet eller Ägglossning. Hon trodde att de rosa/bruna flytningarna var den mensen jag fick den månaden. Men jag har aldrig haft så innan. Och dessa rosa/bruna flytningarna kom tillsammans med genomskinligt slem eller hur man ska säga. :S
    Någon mer som har det så här, att symtomen inte försvinner? För jag är ju inte gravid enligt alla tester och prat med barnmorskan osv!

    En del symtom jag har:
    -Svullen mage, gasig och rapar mkt.
    -Rikliga blöta flytningar till och från.
    -Svettas och ibland fryser.
    -Halsbränna speciellt på morgonen, ibland på kvällen.
    -Stickningar i brösten ibland ömma, känns som dom har blivit lite större.
    -Blodådrorna är mer synliga.
    -Ibland hård i magen.
    -Blir lätt irriterad för små saker.
    -Känns som jag inte blir riktigt mätt när jag har ätit, känner mig hungrig oftare (jag är ingen frukost människa, nu äter jag frukost nästan varje morgon)
    -Lätt illamående ibland kan komma när som men inte så jag kräks.
    -Magen känns spänd och lustig.
    -Svullen i underlivet ibland men gör inte ont.

    Mvh/ Nawis

  • Svar på tråden Jag behöver verkligen hjälp!
  • UndrandeSökare

    Jag förstår att du har en jobbig situation. Jodå, kvinnor som verkligen vill bli gravida (eller är rädda för att bli gravida) kan tro att de är det, och tar man vissa mediciner som tex Lutinus (progesteron, som är ett graviditetshormon) så kan man få ömma bröst, etc av det. Samt har PCO som du har så är hormonerna i kroppen lite felinställda.

  • UndrandeSökare

    Har du googlat på PCO och PCOS så du vet vad det innebär? Kvinnor som har den diagnosen har oftast massor med ägganlag i äggstockarna men ingen egen ägglossning, så man behöver oftast få Letrozoltabletter utskrivna och ibland också Ovitrellesprutor, för att äggen ska lossna.

    Men om du fortfarande känner dig gravid trots negativa urintest, och att gyn inte kunde se något, så be din gyn eller läkare på vårdcentralen att du får ta ett blodprov och mäta hcg. Det är säkrare än urinprov. Har man hcg 5 eller över det så är man gravid, har man under 5 så är man inte gravid. Vill de inte hjälpa till med blodprov så kan man köpa blodprovsremisser och betala själv via Werlabs.se eller Blodkollen.se

    Om även blodprov är negativt så är du inte gravid.

    Försök gärna sen att hitta någon läkare som är duktig på just PCO som kan hjälpa dig om du vill bli gravid.

  • Nawis

    Tack för era svar. Äter dock inga mediciner mot PCO och jag önskar inte att bli gravid just nu heller då jag gick in i ett nytt förhållande för ca 4 månader sedan bara.
    Jag fick Provera utskrivet för att jag skulle få igång mensen eftersom det inte är bra att gå utan mens så länge. Har dock inte börjat med dom ännu då jag inte vet hur läget är. Men får helt enkelt prata med en läkare om detta så man får lite mer info kring allt. Och kanske kan ta ett blodprov med så man vet säkert för är jobbigt och gå runt och må så här utan anledning egentligen Obestämd

Svar på tråden Jag behöver verkligen hjälp!