• Persson92

    Försöker bli gravid igen. Tips???

    Fick mitt första barn i februari i fjol och försöker nu bli gravid igen men har försökt i över 3 månader nu utan att lyckas, förra gången gick det på första försöket. Hade mens 23/10-29/10 och sedan 27/11-30/11 och sedan har den uteblivit men negativt gravtest fortfarande. Brukar alltid ha regelbunden mens. Kan tillägga att jag bara ammade till i april och fick tillbaka min regelbundna mens i maj också. Snälla ge mig tips på vad jag kan göra??

  • Svar på tråden Försöker bli gravid igen. Tips???
  • LeyasMamma

    Försök att inte stressa upp dig, då kan det bli låsningar istället. Sen för oss funkade äl-tester bra, och jag hade definitivt inte ägglossning när jag trodde :D en utebliven mens är inget ovanligt då vi kvinnor igenomsnitt har ägglossning 11ggr/år :) lycka till!

  • Persson92

    Ja förstår att de är normalt att de tar tid men hade önskat att ha två barn tätt.

    Tycker inte att jag är uppstressad över det. Mest irriterad över att mensen inte kmr som den alltid brukar.

  • nathalieejj

    Ät rosenrot från mensen första dag till du får glad gubbe på äl, använd ägglossningstest, ät vitaminer och folsyra, ligg 2-3 dagar innan äl samt äl dagen om du vet om när den är, ligg kvar med en kudde under rumpan ???????? Har funkat för mig!

Svar på tråden Försöker bli gravid igen. Tips???