• Eme1ie88

    Är det ett plus/livrädd för missfall igen

    Hej har längtat efter att bli gravid väldigt länge. Och så vart vi gravida i december 2018 men fick missfall 24/12 i vecka 6-7. Har ej fått min mens än men imorse tror jag att jag Dick ett nytt plus. Är inte säker men kan ana mig något svagt där. Är så nervös nu ifall det är något eller inte. Och är så rädd för missfall igen :(

  • Svar på tråden Är det ett plus/livrädd för missfall igen
  • FruW85
    Eme1ie88 skrev 2019-01-18 15:35:30 följande:

    Hej har längtat efter att bli gravid väldigt länge. Och så vart vi gravida i december 2018 men fick missfall 24/12 i vecka 6-7. Har ej fått min mens än men imorse tror jag att jag Dick ett nytt plus. Är inte säker men kan ana mig något svagt där. Är så nervös nu ifall det är något eller inte. Och är så rädd för missfall igen :(


    Har du tagit ett test eftermissfallet som visat negativt? Jag tänker så du inte har något kvar sedan förra graviditeten?
    Annars låter det verkligen som att det är en ny graviditet på g :) Det bästa är att vänta några dagar och testa igen och se om strecket blivit starkare :)
    Förstår verkligen din rädsla, jag var med om samma sak och vill inget hellre än att bli gravid igen men är livrädd för missfall..

    Jag håller tummarna för dig :)
  • Eme1ie88

    Testade negativt redan 2 dagar efter mitt missfall. Sen har jag testat för 3 dagar sen då också negativt. Men hade som när mensen ska komma men kom aldrig. Så idag tog ja och då ser ja svagt streck. Kan skicka bild så får du se om du också ser det. Vill så gärna att det ska gå vägen denna gång. Vet inte vad ja tar mig till om de blir missfall igen

  • FruW85
    Eme1ie88 skrev 2019-01-18 17:05:58 följande:

    Testade negativt redan 2 dagar efter mitt missfall. Sen har jag testat för 3 dagar sen då också negativt. Men hade som när mensen ska komma men kom aldrig. Så idag tog ja och då ser ja svagt streck. Kan skicka bild så får du se om du också ser det. Vill så gärna att det ska gå vägen denna gång. Vet inte vad ja tar mig till om de blir missfall igen


    Det låter definitivt som att det är ett nytt plus på g :) Jag ser också ett svagt, svagt streck :D Tycker det ser precis ut som när jag plussade väldigt tidigt :) Men förstår att det känns läskigt..tyvärr så finns det ju inte så mycket man kan göra mer än att "pina sig igenom" dom första veckorna. =/ Det är ju lätt att sitta här och försöka vara peppande (även när jag själv går igenom samma sak) och en helt annan att själv vara mitt i det...det finns ju inget någon annan kan säga som tar bort den där rädslan..
Svar på tråden Är det ett plus/livrädd för missfall igen