• Aliyah89

    Matstol baby . Hjälp !!

    Hej! När började era bebisar att sitta i sin egna matstol? Vilken stol rekommenderar ni? Har läst mkt bra om Ikeas billiga stol men tycker inte att den är vidare fin men skriv gärna om ni är nöjda med den också ???? kanske kan jag ändra min uppfattning.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Matstol baby . Hjälp !!
  • Jag är bara jag

    Nånstans runt 7 månader kanske? Minns inte exakt. Vår andra är precis 6 månader och vi ska nog testa ganska snart. Kan inte alls yttra mig om moderna barnstolar eftersom sonen har min gamla som är 50 år. Glad Tänker köpa en på loppis åt den andra busen också.

  • Monkii

    Jag hade en Chicco stol som jag gärna bytt mot Ikeas Antilop pga att den var sjukt svår att få ren. Fin, ja men helt hopplöst att få bort all tappad mat från.

  • katrinp

    Vi hade en Stokke med den andra. Mycket bra och så. Men helvete vad svår den var att få ren. I alla "hacken" fastnade mat så man stod med tandborste på daglig basis.

    Med den första hade vi en fin hokuspokusstol. Kanon eftersom den även går att gunga och använda som arbetsbänk för den lille. Smidig på så sätt att den är plast och går att skrubba ordentligt i duschen. Dock svårt att rengöra mellan sitsarna och vid grenbandet.

    Till det tredje barnet kör vi på en enkel ikeastol. Lätt att rengöra eftersom den är i ett stycke skulle sen selen bli för äcklig så kan man byta ut den utan att ha lagt ut flera tusen på den. Ångrar att jag inte gjorde det mef den första.

  • annabellelee

    Från 6 mån bullrade vi upp med kuddar i Ikeas stol, eftersom bebisen gärna ville sitta med. Storebror satt också i ikeastol och bytte till Stokke när han blivit lite större - det är ganska kort tid man behöver leva med ikeastol.

  • Kellie13
    Aliyah89 skrev 2019-01-23 19:06:59 följande:

    Hej! När började era bebisar att sitta i sin egna matstol? Vilken stol rekommenderar ni? Har läst mkt bra om Ikeas billiga stol men tycker inte att den är vidare fin men skriv gärna om ni är nöjda med den också ???? kanske kan jag ändra min uppfattning.

    Tacksam för svar!


    Min son började sitta i IKEA stolen när han var runt 4 månader (men då i korta stunder bara då det kan vara skadligt för ryggen att sitta för länge) Vi är nöjda med den.
  • Ellifant

    Vår kille börja med Ikeas stol när han var runt 4 månader korta stunder med dyna i. Nu är han 5 månader och vi använder mest Stokke stolen. Han är väldigt stabil och kan sitta korta stunder utan stöd med. Alla barn är olika men som första stol rekommenderar jag Ikea stolen, den är även lätt att ta med när man ska bort

  • Aliyah89

    Tusen tack för svar! Då verkar det som att de flesta tycker att ikeastolen är bäst för bebisar både att den är praktisk och lätt att rengöra. Vad kul eftersom den är så billig ????????

  • studentkth
    Hej!

    Jag är en civilingenjörsstudent inom området teknisk design (KTH) som just nu håller på med ett projekt som handlar om barnmatstolar. Jag skulle bli superglad om ni vill ta er tid att svara på en enkät som tar ca 5-10 minuter. Enkäten riktar sig till föräldrar med småbarn som använder en barnmatstol. Alla svar är anonyma och väldigt uppskattade!

    Enkäten hittar ni här:
    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf23FLaBRyOy0W50Ck6sPpdRbJtGcUjTZez5bNZCZ1Tj3DPLQ/viewform

    Tack på förhand! Glad
  • Elin P

    Ikeas billigaste med bricka är absolut bäst och lätt att göra ren. Sen om den är snygg är inget jag funderar på.

Svar på tråden Matstol baby . Hjälp !!