• Zizzi91

    Någon mer i Skåne som går igenom en separation ?

    Finns där någon mer som genomgår en separation nu eller som går i tankarna ? Själv vill jag inget heller än lämna och få eget boende. Då min sambo har blivit otroligt elak och jag känner inte igenom honom alls. Hur man kan kränka och nervärdera sin partner på detta sätt. Klaga på precis allting och hitta fel bara för att få vara elak. Jag önskar att han kom fram till mig och sa att han ville lämna mig. För efter spydigheter och psykisk misshandel som han kör med sedan i julas accepterar jag inte längre. Jag har tappat all tillit, respekt och känslor för honom. Ångesten att behöva komma hem efter jobbet kryper sig in under huden när arbetsdagen närmar sig sitt slut. Kollar inte ens på honom vill inte se honom. Sover med sonen sedan i julas då jag undviker min elaka sambo så mycket det går.. hur finner man kraft tills man hittar ett eget boende samtidigt när sambon gör allt för att trycka ner en, såra en och vara elak på alla sätt han kommer på .

  • Svar på tråden Någon mer i Skåne som går igenom en separation ?
  • Skuggan1

    Gick igenom skilsmässa för ett tag sedan. Jag fick först panik eftersom jag inte hade råd att köpa en bostad medan min fru hade pengar och köpte ett radhus i det området som passade henne bäst. Mitt råd är att du börjar direkt och sök hyresrätter (om du inte kan köpa en bostadsrätt) på så många kanaler som möjligt. Har du ordnad ekonomi och skriver ett bra ?personligt brev? så är du relativt önskvärd av många privata hyresvärdar. Jag hade tur och hittade en lösning ganska snabbt. Men du sitter i en tuff sitts och får vara beredd på att kämpa. Hoppas du hittar en snabb lösning.

  • Anonym (samma)

    Jag håller också på att genomgå en separation, ett väldigt destruktivt förhållande har det varit.

    Men det är hemskt svårt. Vet inte hur man ska orka... men det gör man väll...

  • Anonym (Bec)

    Ännu en här i Skåne som går en tuff vår till mötes. Har inte berättat än att jag vill skiljas men kommer göra det i mars. Har dock börjat planera redan nu.... Hur går det för dig ts?

  • Anonym (På G)

    Nej, men funderar på det och tagit upp saken, gäller bara att göra det på smidigaste sätt då en av oss måste ordna boende och det tar tid.

Svar på tråden Någon mer i Skåne som går igenom en separation ?