• ChicaChiqita

    Om ni fick VÄLJA; vilken veckodag (och tid) hade ni valt att ha ert barns fritidsaktivitet på?

    Jag undrar alltså vilken veckodag ni helst hade haft ert barns fritidsaktivitet på, samt vilken tid den dagen?

    Utgå från att arbetsdagarna aldrig sträcker sig längre än till 15:00.

    Skriv gärna också varför du väljer just den dagen (och lägg även till, i kommentaren, vilken tid på dagen ni helst ser att aktiviteten är).

    (Varför jag undrar är för att en kompis till mig ska dra igång en aktivitet där hon gärna har med mitt barn (hennes egna barn ska också gå där). Hennes schema är fritt och eftersom att hon så gärna vill ha med mitt barn så har hon frågat mig vilken dag (och tid) som passar bäst. Men...jag vet inte? Jag är hemma från jobbet 15:00 varje dag och jag arbetar endast mån-fre).

    Tacksam för alla svar och alla röster.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ni fick VÄLJA; vilken veckodag (och tid) hade ni valt att ha ert barns fritidsaktivitet på?
  • nnnnnnnn

    Söndag sen eftermiddag/kväll.
    Då har man hela helgen ledig att hitta på saker på, när klockan är 16-19 på söndagen så har man hunnit göra måsten och roligheter.
    Och duschen efter aktiviteten (gympa, fotboll, simning eller så tänker jag mej) gör att barnet är rent och nyduschat inför veckan, utan att man behöver planera det.

    Är det inte någon idrott utan tex rytmik, pyssel osv. så har jag det hellre på förmiddagen då de behöver vara piggare i huvudet...

    Är det Mulle-verksamhet, scouterna eller liknande utevistelser så bör det ligga på de ljusa timmarna tex lördag kl 10 eller måndag kl 15...

    Vore bra att veta vilken typ av aktivitet som det handlar om!

  • Anonym (Sara)

    Jag hade valt söndag runt kl 13-16 om jag fick välja fritt.

  • modsey

    Vi har tisdag o torsdagar kl 17.30. För oss passar det perfekt!

  • Studentpappa

    Vi har tisdag, torsdag och söndag fm. Tycker tidigt på söndagen funkar klockrent, vi är alltid vakna tidigt och sedan är dagen ledig. Har man något mitt på dagen går det ju knappt att göra något på hela söndagen.


    Ride it like you stole it
  • ChicaChiqita1

    Jag loggades ur...

    Jag är fullt medveten om att alla inte är hemma vid 15-tiden om dagarna, men jag sa att ni kunde utgå från det när ni svarar i tråden, för att hjälpa mig att välja dag.
    Jag är hemma vid 15 varje dag, så ni får ju utgå från den tiden.

    Det står och väger mellan tre olika veckodagar.
    Inväntar fler röster så får vi se... :D

  • Duckan

    Slutade jag 15 och aktiviteten var klar vid 16-30 så funkar mån-tors utmärkt. 
    Fred-lörd absolut ej.
    Söndagar efter 16 kunde jag sträcka mig till.

  • Anonym (Jenna)

    Tidigt i veckan för att inte skapa ofrihet på helgerna. Och må-ti för att barnet är piggast i början av veckan. Beroende på ålder och aktivitet förstås, men 16? Så hinner barnet få i sig att äta innan.

Svar på tråden Om ni fick VÄLJA; vilken veckodag (och tid) hade ni valt att ha ert barns fritidsaktivitet på?