• Mammatill3småliv

    Era åsikter

    Har ett barn som är 2 år och 8 månader ska berätta lite om hen.

    Hen pratar inget försöker inte kommunicera med omgivningen. Har ögonkontakt, förstår det mesta man ber hen om. Är hyperaktiv överallt och ingenstans. Pratar bebisspråk men mest för sig själv. Går på dagis leker med andra barn men också ibland själv. Älskar att vara ute och leka på lekplatser. Ser hen något barn gråta börjar hen också gråta. Har inga fixeringar inga utbrott eller att något ska vara på samma sätt. Sover bra om nätterna äter bra inte alls mat kräsen. Tycker inte om leksaker så mycket. Han nästan aldrig sitta still är i gång hela tiden. Ända gångerna hen sitter stilla är när vi ska läsa böcker. Hen älskar böcker. Klappar sina händet rätt så ofta till allt och alla. Srr alltud fundersam ut. Försöker aldrig kommunicera med omgivningen. Men har bra kroppsspråk så vi vet alltid vad hen vill. Är jätte gosig och kramig älskar att ge pussar. Älskar att vara på dagis. Kan verka frånvarande då och då. Vi har kollat öronen hen hör bra. Nu ska vi kolla mun hals näsa. Har fått remiss till logoped. Jag har börjat bli orolig ju äldre hen blir . Har 2 andra barn innan så jag vet skillnaden mellan dom och att hen är lite sen med talet. Hen är det finaste och vackraste som finns. Men vill veta finns det någon som känner igen sig i min historia . Snälla skriv era tankar till mig.

  • Svar på tråden Era åsikter
  • v i r r a

    Vad är du orolig för?

    Det är svårt att säga något annat än att du verkar vara orolig och att ditt barn inte verkar vara tidig i talet?

    Barn börjar prata i olika åldrar. Det behöver inte betyda någonting alls. Tiden får utvisa. Huvudsaken är att ni inte låter oron ta över och att ni söker och får hjälp om ni behöver

  • v i r r a

    Förlåt om det jag skrev lät snusförnuftigt! Inte min avsikt alls.

    Jag känner igen delar av din historia från mina barn, andras barn och kanske mest från historier om min yngre bror (nu mer fullt ?normal? vuxen). Samtliga verkar klara sig bra i världen på sina egna sätt.

  • Mammatill3småliv

    Virra

    Tack för att du skrev .. du har inget att be om förlåtelse om. Det jag är orolig över det är mest talet. Samt att han ibland verkar frånvarande. Det kanske är normal och kanske är han fortfarande liten.

    Kan du berätta mer om det du skrev ?

    Att du känner igen det i dina barn din bror ?

    Ta hand om er :)

Svar på tråden Era åsikter