• Hyllemor

    Finns det BRA spel till surfplatta?

    Jag har en android-surfplatta utan några som helst spel på. Jag har också en 4,5-åring som väldigt gärna vill spela spel. Jag kan absolut ingenting om digitala spel.


    Jag vet inte hur många spel vi har laddat ner, men alla spel jag lyckas hitta är SÅ dåliga! De känns fördummande på något vis. Antingen är de monotona och tråkiga eller så klarar man spelet bara genom att knacka tillräckligt många gånger på skärmen och man går vidare oavsett om man har klarat det eller inte, utan slumpen gör att man helt enkelt lyckas trycka rätt till slut. Det är inte bara jag som tycker att spelen är tråkiga. Även min son tröttnar snabbt. Fast... det kan ju vara så att jag helt enkelt har laddat ner fel sorts spel ...


    Vi har ett gammalt playstation 3 med Lego Hobbit, som han gärna spelar, men där måste en vuxen delta eftersom det är på engelska. Han spelar också Minecraft på dator, men det får han bara spela med sin pappa. 


    Det måste väl finnas utmanade spel till surfplatta - som han kan spela själv?


    Kan ni rekommendera något?

  • Svar på tråden Finns det BRA spel till surfplatta?
  • syntharen

    Min son spelade ett Alfons Åberg spel i den åldern och lite äldre som han tyckte var väldigt roligt. Minns dock inte exakt vad det heter.

  • Anonym (Mmmm)

    Det finns ett spel som heter räknetornet som sonen tycker är kul där man lär sig siffror. Spelet är i olika steg, man börjar p 1-5 och det är olika spel där man lär sig siffrorna 1-5, kort och lång och få och många och när man klarat den nivån går man vidare till andra steget som är 6-10 osv. 

    De ska också ha gjort spel med bokstäver och så har jag får mig om det är mer intressant. 

  • Alexi

    Kolla för det första Pappas appar, massor med bra tips i olika kategorier.

    En som jag tyckte var bra var Pettson & Findus, massa klurigheter och utmaningar. 

  • syntharen
    Alexi skrev 2019-01-31 20:46:36 följande:

    Kolla för det första Pappas appar, massor med bra tips i olika kategorier.

    En som jag tyckte var bra var Pettson & Findus, massa klurigheter och utmaningar. 


    Just det, Pettson och Findus! Den var riktigt bra och rolig. Även jag som mamma ville spela
Svar på tråden Finns det BRA spel till surfplatta?