• Bananacare

    Rökning under graviditet

    Hej alla. Jag har en seriös fråga.. Det är nämligen så att jag rökt i närmare 15 år och har haft otroligt svårt att sluta trots att jag nu väntar barn. Min barnmorska sa till mig att jag inte skulle sluta tvärt då de kunde skada mer så istället ska jag trappa ner på rökande och förhoppningsvis bli rökfri. Jag röker oftast gröna marlboro men till min fråga så undrar jag om det kanske är bättre att byta till marlboro Light istället? Någon som rökt under graviditeten? Hur gjorde ni? Vilka cigg?

  • Svar på tråden Rökning under graviditet
  • Melaniiee

    På vilket sätt skulle det skada mer om du slutade helt? Förstår inte hur en barnmorska kan säga så.jag vet att det är svårt att sluta, men det finns inga cigg som är bättre än de andra under graviditeten. Alla cigg skadar barnet lika mycket. Motion hjälpte mig att inte röka alls.

  • mumiiin

    dessa röktrådar alltså. Det spammades fullt med såna förra året och nu börjar det tydligen igen

  • Drottningen1970

    Om du är ute efter den svagaste på marknaden ska du köpa rosa blend. Dessutom är de små och dyra 67kr. Så då

    Minskar du på kuppen

  • Bananacare

    Föestår inte riktigt vad som är så kul. Jag har på riktigt ett problem och en del av er påstår att de skulle va nå påhitt?! Jag är orolig och försöker göra allt för att sluta. Just nu har ja gått ner till cirka 5 cigg om dagen istället för ett helt paket. Men vill ha svagare cigaretter. De enda vettiga svaret jag fått är rosa blend, tack jag ska prova med dom! Förhoppningsvis har jag lyckats sluta inom nån vecka.

  • Frontline

    Min mor har fött 4 barn och rökt som en borstspindel hela tiden..
    Vi barn är mellan 38 och 54 år nu och alla mår bra och är väldigt sällan sjuka..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Lbem

    Du har rätt, så rekommenderar många barnmorskor och antagligen för att du ska minska istället för att bli stressad. Endast de som själva varit rökare förstår. Jag tycker att du är jätte duktig som verkligen försöker, fortsätt så! Rosa blend är de svagaste på marknaden och de är som att röka varmluft, men med skit i precis som andra cigaretter så försök med dom sen sluta. Lycka till!

  • Frenja07
    Frontline skrev 2019-01-31 23:48:52 följande:

    Min mor har fött 4 barn och rökt som en borstspindel hela tiden..

    Vi barn är mellan 38 och 54 år nu och alla mår bra och är väldigt sällan sjuka..


    Men det är ju toppen du! Måste ju betyda att det faktiskt är bra att röka under graviditet. Vill du att jag drar lite om alla de barn som jag träffat i mitt yrke som INTE mått bra av rökande mammor? Eller de som dött intrauterint mest troligt pga storrökande mammor?
  • Kellie13
    Bananacare skrev 2019-01-31 22:32:25 följande:

    Föestår inte riktigt vad som är så kul. Jag har på riktigt ett problem och en del av er påstår att de skulle va nå påhitt?! Jag är orolig och försöker göra allt för att sluta. Just nu har ja gått ner till cirka 5 cigg om dagen istället för ett helt paket. Men vill ha svagare cigaretter. De enda vettiga svaret jag fått är rosa blend, tack jag ska prova med dom! Förhoppningsvis har jag lyckats sluta inom nån vecka.


    Men du måste ju fatta att folk reagerar när du skriver att du e gravid och röker! Är man gravid så slutar man direkt med alkohol, tobak eller vad det nu än är! Du har ett liv i din mage och det barnet ska fan inte utsättas för det. Har man så stora problem med att sluta så får man söka hjälp! 
Svar på tråden Rökning under graviditet