• Katarina123

    Oro för att nära kära ska dö

    Hej. Jag tänkte kolla om det är någon mer som har samma problem som mig och hur ni handskas med det. Jag har sån himla oro och ångest för att mina föräldrar ska dö eller att det ska hända dom något. Så fort de ska åka hem så MÅSTE de skriva när de är hemma så jag vet att de inte varit med i en olycka eller liknande. Vissa nätter kan jag inte sova för att hag bara ligger och oroar mig.. Jag har alltid varit en ganska ångestfylld person men allt blev värre efter att min farmor gick bort 2017. Nu ska de utomlands i två veckor och jag är så himla orolig för det Det ska ju inte vara såhär.. jag vill bara kunna njuta och leva i nuet. Finns det någon mer här som har det såhär? Hur gör ni för att komma på andra tankar?

    Mvh

  • Svar på tråden Oro för att nära kära ska dö
  • Mackan1978

    Hej!

    Det är klart att ibland slår det mig att dom börjar bli gamla osv. Men det är inte så att jag daglig dags tänker på det.

    Stackare, det låter jobbigt om du lider av det ofta *styrkekramar *

  • Lilyje

    Jag har redan förlorat mina föräldrar, ett syskon och ett par vänner, men jag överlevde.

    Jag vet att jag skulle överleva om min man gick bort med.

    Enda jag oroar mig över är hur jag skulle klara om något hände mina barn.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • trueblood93

    Nej gud så jobbigt. Har något liknande. Men jag har ställt in mig på att bara jag är mitt bästa jag varje gång jag träffar dom. Ifall nått hände till nästa gång. Bara var den dotter dom älskar.

    Hjälp till om du kan.

    Du måste släppa oron och låta dem leva sitt liv fritt. Du kan tyvärr ändå ej påverka det som kan ske. Även om de ska ringa dig när de kommer hem så betyder inte det att dem är trygga.

    Men tycker du ska träffa en kurator eller liknande. Som kan ge bättre tips.

    Jag själv försöker bara tänka att jag kan inte påverka det.

    Om de kommer leva i 10 - 15 år till så är de jävligt onödigt att man går och bär på dödsångest redan, ellerhur? :)

Svar på tråden Oro för att nära kära ska dö