• sheila55

    Stort SF mått

    Jag är gravid i vecka 24 och på kontrollen hos BM var mitt SF mått 27 cm vilket är 2 cm stärre än övre gränsen...

    Någon annan som haft så?

    Vad har orsaken varit då?

  • Svar på tråden Stort SF mått
  • Jag är bara jag

    Jag låg över med första barnet helt enkelt för att han var stor. Låg på +34%- dock bara 18% när han föddes så magen växte inte lika mycket på slutet.

  • sheila55
    Jag är bara jag skrev 2019-02-02 15:07:01 följande:

    Jag låg över med första barnet helt enkelt för att han var stor. Låg på +34%- dock bara 18% när han föddes så magen växte inte lika mycket på slutet.


    Det jag är orolig för... Mitt andra barn vägde 5060g när hon föddes... Och då låg SF måttet strax ubder övre gränsen och denna gång ligger det ju ännu högre ^^'
  • Jag är bara jag
    sheila55 skrev 2019-02-03 13:29:52 följande:
    Det jag är orolig för... Mitt andra barn vägde 5060g när hon föddes... Och då låg SF måttet strax ubder övre gränsen och denna gång ligger det ju ännu högre ^^'
    Stor mage behöver ju inte alltid innebära stort barn, men misstänker de det får de ju göra TUL och kolla. Jag gjorde många med både första och andra barnet. Första vägde som beräknat, den andra vägde ett halvkilo mer.
  • sheila55
    Jag är bara jag skrev 2019-02-03 13:32:25 följande:

    Stor mage behöver ju inte alltid innebära stort barn, men misstänker de det får de ju göra TUL och kolla. Jag gjorde många med både första och andra barnet. Första vägde som beräknat, den andra vägde ett halvkilo mer.


    Jo ska få göra ett TUL, vilket jag ändå ville med tanke på dotterns sorlek...
Svar på tråden Stort SF mått