• Bella1000

    Dumpad

    Mitt ex och jag hade en lång upp och ner-relation i ca 20 år men vi har inte alltid haft det så bra! Det har varit mycket lögner, brudar hit och dit från hans sida, otrohet, känt mig riktigt nere med honom , samtidigt har han varit en stor trygghet i mitt liv, en vän. En person jag har känt länge! För 1 månad sen levde vi som en familj, idag är han tillsammans med en ny tjej! Det kom så oväntat! Trots att jag inte vill ha honom längre som partner känner jag mig sviken, arg och ledsen! Känner mer att jag har förlorat en vän än en kärlekspartner! Hur släpper man taget ?

  • Svar på tråden Dumpad
  • Anonym (Tro det eller ej.)

    Rebounds...

    Jag var i liknande sits som dig med mitt ex. För att släppa känslorna rent relationsmässigt så är mitt tips att du träffar en ny, som terapi liksom. Det funkar oväntat bra även om du inte går "all in" från start så att säga.

    Jag träffade en rebound från tinder bara en vecka efter att jag blev dumpad och självklart gick inte det hem hos exet som trodde jag hade legat runt, och bad mig därför att testa mig för könssjukdomar. Skrattretande besviken på min föredetta partner så gick jag och testade mig. Men hur som helst, jag hade inga som helst förväntningar på min rebound men det visade sig vara en fullträff. Vi är inne på 4e året nu och jag har inte tappat en uns av intresse för vår relation tillsammans.

    Sedan har jag även en barndomskamrat. Vi har varit bästa vänner i ur och skur och alltid funnits där för varandra. Vi känner varandra ut och innan. En dag slutar det tvärt.. Helt utan förvarning eller förklaring. Jag vet än idag inte vad som exakt hände men vi har ingen som helst kontakt. Vi pratar inte ens på sociala medier. Det var nog 2 år sedan vi "pratade" sist men det var ju såklart en chock att förlora sin allra bästa vän bara sådär. För mig spelar det ingen roll om jag hör av mig då gensvaret alltid är kort eller så är det andra planer som är ivägen om jag frågar om vi ska ses. Kompisen däremot har så gott som aldrig varit den som tagit initiativ till att höras eller ses, men alltid uppskattat närvaron, pratet och de aktiviteter vi hittat på. Det var en svårare nöt att knäcka för mig.. Det tog hårt till en början men det har gått över. Jag ältade nog i ett halvår-år innan jag kunde släppa taget och bara finna mig i att bästa kompisen inte ens är en kompis längre.

    På vänskapsbiten har jag inga bra tips tyvärr. Det blir bättre med tiden. Träffa nya människor verkar däremot vara ett bra botemedel mot det mesta. Kanske en ny grupphobby, dansa/träna i grupp eller något som intresserar dig.

    Kanske är det där du även träffar en framtida kärlek? Med en ny partner medföljer det ju allt som oftast nya vänskaper också. Så prova det :)

Svar på tråden Dumpad