• Kullan90

    Gravid? Hur berättar du för partnern?

    Hur planerar ni att berätta att ni är gravida? Jag har BIM på alla hjärtans dag <3

    OM jag nu blir gravid så funderar jag på att lägga en sticka i en röd box och ge honom på alla hjärtans. Hur långt efter man testat går resultatet att avläsa? Har ni någon bättre idé?

    Jag tror dock inte jag blir gravid denna månad. Har läst igenom kite gamla trådar här på FL och gråtit för jag är så känslosam = typiskt pms-symptom för mig :(

  • Svar på tråden Gravid? Hur berättar du för partnern?
  • Desire223

    Testen går att avläsa hur länge som helst tror jag :). Eftersom min sambo är väldigt involverad i våra försök och vi pratar om allt har jag tänkt lägga en liten body med texten ?best gift ever? och ett positivt test i ett paket och lägga i postlådan, så han bara tror någon skickat något. När jag väl blir gravid ... har försökt i ett år.

  • Kullan90
    Desire223 skrev 2019-02-03 21:48:48 följande:

    Testen går att avläsa hur länge som helst tror jag :). Eftersom min sambo är väldigt involverad i våra försök och vi pratar om allt har jag tänkt lägga en liten body med texten ?best gift ever? och ett positivt test i ett paket och lägga i postlådan, så han bara tror någon skickat något. När jag väl blir gravid ... har försökt i ett år.


    Åh, vad härlig överraskning det kommer bli! Håller tummarna att det blir snart! :)

    Min sambo är rätt involverad när det kommer till ÄL, men brukar inte ha koll på när jag ska ha mens. Senaste månaderna har han lite försiktigt frågat varför jag sovit med shorts/ pyjamasbyxor, om det var för jag frös. Men det har tyvärr berott på mens.

    Jag funderar också på att lägga en bulle i ugnen och se hur fort han förstår hehe
  • Desire223
    Kullan90 skrev 2019-02-03 22:11:04 följande:

    Åh, vad härlig överraskning det kommer bli! Håller tummarna att det blir snart! :)

    Min sambo är rätt involverad när det kommer till ÄL, men brukar inte ha koll på när jag ska ha mens. Senaste månaderna har han lite försiktigt frågat varför jag sovit med shorts/ pyjamasbyxor, om det var för jag frös. Men det har tyvärr berott på mens.

    Jag funderar också på att lägga en bulle i ugnen och se hur fort han förstår hehe


    Haha jamen nu såg jag att det var du, kollade inte namnet :). Hoppas det! Bulle i ugnen funderade jag också på ett tag haha, tycker det är roligt.
  • Kullan90
    Desire223 skrev 2019-02-03 22:18:07 följande:

    Haha jamen nu såg jag att det var du, kollade inte namnet :). Hoppas det! Bulle i ugnen funderade jag också på ett tag haha, tycker det är roligt.


    Hehe ja, jag har tydligen blivit lite mer aktiv här.

    Jag känner mig helt tom i huvudet och kommer inte på något annat roligt sätt att berätta på. Ska man ta typ en kanelbulle eller mer en ?brödbulle??
  • Kullan90
    Krickis skrev 2019-02-03 22:21:15 följande:

    Jag har kvar mitt gravtest från 1996, det syns än.


    Wow, coolt! Hur har du sparat det?
  • Desire223
    Kullan90 skrev 2019-02-03 22:23:16 följande:

    Hehe ja, jag har tydligen blivit lite mer aktiv här.

    Jag känner mig helt tom i huvudet och kommer inte på något annat roligt sätt att berätta på. Ska man ta typ en kanelbulle eller mer en ?brödbulle??


    Haha har också en aktiv familjelivperiod just nu. En kanelbulle helt klart ju, hehe. Mums.
  • Krickis
    Kullan90 skrev 2019-02-03 22:23:55 följande:

    Wow, coolt! Hur har du sparat det?


    Det ligger i en ihopknuten fryspåse.
Svar på tråden Gravid? Hur berättar du för partnern?