• moaguuun

    allmänhetens åkning, bara på vintern?

    Jag funderar på om allmänhetens åkning i hall bara har öppet under vintern? Det står "tider under vinterhalvåret" så blev lite frågande. När jag tränade konståkning som liten så tränade vi året om, känns konstigt om de stänger för allmänheten när isen är kvar?

  • Svar på tråden allmänhetens åkning, bara på vintern?
  • moaguuun
    Alexi skrev 2019-02-04 16:19:18 följande:

    Ishallen i min kommun stänger någon gång typ april


    Bara för allmänheten då antar jag? Det är ju hockey och konståkningsträning, året om typ? I alla fall här. Konstigt att det då stänger för allmänheten... när isen ändå finns.
  • Griseknoen35

    I min kommun ligger det ingen is på våren/sommaren. Det tas bort efter hockeysäsongen och läggs tillbaka sen. Lokalen fungerar till annat när ingen is finns. 

  • cosinus
    moaguuun skrev 2019-02-04 16:34:08 följande:
    Bara för allmänheten då antar jag? Det är ju hockey och konståkningsträning, året om typ? I alla fall här. Konstigt att det då stänger för allmänheten... när isen ändå finns.
    När jag gick gymnastiet tog is-säsongen slut för alla hockey-killar när A-laget åkte ur slutspelet för då var det slut med is för den säsongen.

    I stan där jag bor nu är hockeyn i högsta ligan men ändå brukar det komma ut i tidningarna när de "går på is" någon gång i början av aug. Hmmm, men oavsett. Så av de ishallarna som finns så är det ju inte A-hallen som har allmänhetens åkning utan någon av de mindre och de är def inte is på under sommaren.
  • Alexi
    moaguuun skrev 2019-02-04 16:34:08 följande:

    Bara för allmänheten då antar jag? Det är ju hockey och konståkningsträning, året om typ? I alla fall här. Konstigt att det då stänger för allmänheten... när isen ändå finns.


    Nej det är inte året runt här.
  • moaguuun
    FtS70 skrev 2019-02-04 19:50:15 följande:

    Året runt hos oss.


    Vart bor du?
Svar på tråden allmänhetens åkning, bara på vintern?