• Destinybluee

    Gå på sin dejts bästa väns bröllop?

    Hej!

    Detta är väl inget dilemma i sig men är kluven dock.

    Lite bakgrundsinformation:

    Jag har nu as we speak gått på 1 dejt men min dejt/träff som jag började skriva med via Badoo sedan början utav December. Vi planerar att ses till helgen igen och sist vi sågs var för 2 veckor sedan. Vi skriver varje dag och vi planerar att bli seriösa med varandra. Han är en väldigt bra kille för just mig och jag är en bra tjej för honom.

    Han berättade för sin familj helgen som var om mig och alla blev nyfikna på mig vilket känns både nervöst och bra. Min familj vet även om denna kille också.

    Jag har ännu inte träffat varken hans familj eller hans bästa tjejkompis men det lär inte ta lång tid innan det händer.

    Jag blev tydligen enligt killen jag träffar bjuden till hans bästa väns bröllop som kommer äga rum i Juni.

    Jag lär träffa denna tjej också inom en snar framtid.

    Jag blev helt till mig och så tacksam för att bli bjuden till ett bröllop för någon jag ännu inte träffat tills jag ringde och berättade för mamma. Glad som jag var så vände min känsla på mindre än en sekund.

    Jag-mamma, vet du? Jag blev tydligen bjuden till ***** bästa väns bröllop till sommaren! Nu blir det att leta kläder... Är du inte glad?

    Mamma- va? Oj. Men du, går det inte lite för fort fram då? Jag vill inte lägga en kommentar om det om det är okej?

    Det är den stunden det knöt sig i magen.

    Överdriver jag detta nu eller är det "för tidigt" att säga ja för inbjudan?

    Jag känner att det är drygt och ett dåligt första intryck att tacka nej.

    Jag vill gå och är så sjukt tacksamma för att hon ens kom på tanken för en tjej hon inte (ännu) träffat.

    Har min mamma en rätt känsla eller ska jag ignorera det faktum att hon inte kunde glädjas med mig?

    Blev rätt nere plötsligt ??

  • Svar på tråden Gå på sin dejts bästa väns bröllop?
  • Linux1003

    Förstår inte dilemmat men min fru blev på samma sätt inbjuden till min bästa kompis (kvinnlig) bröllop när hon skulle gifta sig när vi precis hade träffats.

  • Anonym (Lone)

    Men du, efter en enda dejt, hur kan du ens veta om detta blir någon relation (och om den i så fall räcker till sommaren?)

    Kan nog hålla med din mamma om att du gör lite stor sak av det hela. Sedan är det väl snarare så att han är självklart bjuden, och får ta med sig sin tjej om han skulle ha en vid tiden för bröllopet? (Alltså snarare än en personlig inbjudan till dig. Det är ju knappast som att du skulle gå om du inte går med honom). Med det sagt så tycker jag absolut att du kan låta honom tacka ja åt dig. Är ni ihop då så är det säkert en kul grej att göra tillsammans!

  • Destinybluee
    Anonym (Lone) skrev 2019-02-05 14:58:37 följande:

    Men du, efter en enda dejt, hur kan du ens veta om detta blir någon relation (och om den i så fall räcker till sommaren?)

    Kan nog hålla med din mamma om att du gör lite stor sak av det hela. Sedan är det väl snarare så att han är självklart bjuden, och får ta med sig sin tjej om han skulle ha en vid tiden för bröllopet? (Alltså snarare än en personlig inbjudan till dig. Det är ju knappast som att du skulle gå om du inte går med honom). Med det sagt så tycker jag absolut att du kan låta honom tacka ja åt dig. Är ni ihop då så är det säkert en kul grej att göra tillsammans!


    Jag kan inte med 100% sanning säga att vi kommer vara ett par till sommaren men som det känns nu och är oss emellan är sannolikhet stor att vi fortfarande dejtar/blir ett par när sommaren är här. Vi vill gå all in.

    Nej? Jag kan tycka att det är inte alls så självklart för henne att bjuda in mig en helt okänd for now tjej till sitt eget bröllop. Den gesten tyckte jag var en otroligt givmild sak att säga.

    Jag är inte kluven i att det är en konstig sak att bli inbjuden på utan det jag blev kluven till är om jag tackade ja för snabbt.

    Jag personligen har inga erfarenheter att varken gå på bröllop eller vet hur lång tid det tar att orgenisera ett därav var hennes tanke om mig en generös och givmild tanke att tänka såhär tidigt in. Hennes inbjudan är inte alls självklar då hon lika väl kan vänta med att bjuda mig tills vidare.

    Jag blir glad på andras vägnar och inkluderas jag när det inte är självklart blir jag överväldigad och ja, visar då extra tydligt vad jag känner. Däremot visar sällan min mamma samma när det kommer till mig. Det är som hon oftast är oförmögen att visa glädje och oftast måste börja med "är det inte för tidigt att prata om detta?"

    Ska jag tacka och bocka för inbjudan och släppa mamma grejen and bara do me eller är det bara så att det är en weird sak att tacka ja för?
  • Anonym (!!)

    Tycker din mamma har helt fel. Killen har pratat om dig, du blir bjuden, vilket är en mycket trevlig och välkomnande gest. Klart du tackar ja. Skulle det inte funka mellan er så får du ju tacka nej då.

  • Destinybluee
    Anonym (!!) skrev 2019-02-05 15:57:55 följande:

    Tycker din mamma har helt fel. Killen har pratat om dig, du blir bjuden, vilket är en mycket trevlig och välkomnande gest. Klart du tackar ja. Skulle det inte funka mellan er så får du ju tacka nej då.


    Att jag ens blir bjuden såhär tidigt in känner jag är väldigt snällt från hennes håll. Vi kommer såklart ses under dessa månader och som du skriver - Jag får avböja mig om jag och killen inte dejtar när bröllopet äger rum.

    Mamma som alltid fuckar upp mitt tänkande när hon kommer med sådana kommentarer bara ????
  • Anonym (Ann)

    Förstår inte varför du hänger upp dig på din mammas kommentar? Det är ju tidigt att bjuda någon som bara har varit tillsammans i några veckor, och som man aldrig träffat ens. Det är ju bara ett konstaterande.

  • Anonym (N)

    Tacka ja bara, bröllopet är i juni! Du kan köpa en klänning i maj då lär du veta.

    Varför har ni bara setts en gång? Tycker det låter lite konstigt om ni nu är så pass seriösa. Långt avstånd?

  • Destinybluee
    Anonym (N) skrev 2019-02-05 19:47:50 följande:

    Tacka ja bara, bröllopet är i juni! Du kan köpa en klänning i maj då lär du veta.

    Varför har ni bara setts en gång? Tycker det låter lite konstigt om ni nu är så pass seriösa. Långt avstånd?


    Jag ville skriva ett bra tag innan jag gav mig in för att träffa honom. Jag har inte bråttom likaså han. Och ja, visst bor virka 2 timmar ifrån varandra så en bit är det. Inte konstigt alls.
  • Anonym (N)

    Ja två timmar innebär ju lite planering. Jag skulle snarare kalla det just bråttom om du kallar det förhållande efter EN enda dejt haha.

    Men det kommer säkert gå bra för er, se det bara positivt att du är bjuden.

  • Kusinen

    Förstår inte riktigt problemet. Du har blivit bjuden som din dates respektive. Om ni gör slut innan sommaren antr jag att du inte kommer gå på bröllopet? Det är väl det enda som skulle kunna vara problematiskt, om din date gör slut om 3 veckor men du ändå propsar på att du minsann är bjuden på bröllopet.

    Är du säker på att din mamma oroar sig för bröllopet. Kanske tycker hon att du tar ut saker i förskott med er relation och är rädd att du ska bli väldigt besviken om det efter ett par dejter visar sig att ni inte passar å bra ihop? Alltså att hon mer oroar sig för dina känslor än att hon tycker stt det är fel att tacka ja till ett bröllop.

Svar på tråden Gå på sin dejts bästa väns bröllop?