• lise27

    Jockiboi för barn?

    Hej! Min dotter som fyllde 7 förra året har precis upptäckt youtube. Jag har kollat på det tillsammans med henne, och mest kollar vi på familjekanal som vloggar. Men senast när jag gick in och kollade hennes historik insåg jag att hon hade kollat på flera, kanske 4-5 st olika jockiboi (jocke och jonna) videos när jag lagat mat m.m. Vad borde jag göra? Tycker inte jockiboi är speciellt lämplig för tjejer i 7års åldern. Vi som är lite äldre vet ju vad han höll på med förr, dagens runk osv osv. Hållar han fortfarande på med sånt? Min dotter är inte redo för sånt än...
    Vad ska jag göra då? Förbjuda henne? Som om att hon kommer lyssna på det liksom..Tar väl inte lång tid innan hon söker upp hans namn på google och porrvideon med jonna poppar upp antar jag. 

  • Svar på tråden Jockiboi för barn?
  • lise27
    annabellelee skrev 2019-02-07 10:39:08 följande:

    Eh.... Låt inte en sjuåring sitta själv med internet? Det finns ju massor av saker en sjuåring inte bör se!



    Blir ju lite svårt då hon har iPhone, iPad och dator. Även en TV man kan kolla youtube på så...
  • Otit
    lise27 skrev 2019-02-07 10:47:10 följande:

    Blir ju lite svårt då hon har iPhone, iPad och dator. Även en TV man kan kolla youtube på så...


    Håller med ovanstående. Tycker det är högst olämpligt att låta ett sådant litet barn sitta ensam på nätet. Förstår inte varför en sjuåring måste ha en egen telefon och platta?
  • No Logo

    Låt barnet använda internet när du är i närheten och kan hålla koll.

    Det finns, som extra säkerhet, föräldrakontroll, surffilter, möjlighet att spärra sidor, etc

    Man behöver också samtala med barnet om säkerhetsriskerna med internet och risken att råka se något de inte mår bra av.

    Några tips:

    www.testfakta.se/sv/foraldrar-barn/article/sa-kan-du-skydda-barnen-pa-natet

    pcforalla.idg.se/2.1054/1.342049/12-tips-sa-skyddar-du-ditt-barn-pa-internet

  • Duckan

    Med tanke på att din 14-åring inte får vara ute efter kl 18 så känns det väldigt märkligt att du skulle släppa en 7-åring lös på nätet..

Svar på tråden Jockiboi för barn?