• Angie08

    HJÄLP!! Missfall på gång?

    Hej,

    Jag gjorde ett tidigt ul för en vecka sedan, då jag trodde att jag var i vecka 7+4, men visade sig att jag var i vecka 5+6. Allt såg bra ut och visade hjärtaktivitet.

    I tisdags började jag blöda, dock väldigt lite men rött och med lite klumpar.

    Åkte in till gynakuten då jag vart nervös, då visade ultraljudet ett tickande hjärta.

    Imorse började jag blöda riktigt rikligt med små klumpar till och från, blöder fortfarande.

    Var på vul imorse och det visade hjärtaktivitet och att jag då skulle vara i vecka 6+2.

    Är det missfall på gång tro eller finns det någon som har liknande solskenshistoria att dela med sig av?

    Är såå ledsen och nästa ul är 18 feb.

    Känns som en evighet tills dess! ????

  • Svar på tråden HJÄLP!! Missfall på gång?
  • Ebo88

    I min förra graviditet blödde jag klarrött blod i v.6+0, 8+1, 8+5.

    Däremellan och fram till v.12 så hade jag allt från blodblandade flytningar till rosa flytningar.

    Jag gjorde vul i v.6+1, v.7+5, v.9+1 och v.10+5.

    När jag gjorde vul i v.7+5 så kunde läkaren se en blödning i livmodern som låg under fostret och inte utgjorde någon missfallsrisk. Trotts vetskapen så var det inte psykiskt lätt att vara med om det ändå. Men till sist tog det slut.

    Många i forumet har vart med om blödningar och alla har sina erfarenheter.

    Håller tummarna att allt går väl för dig. Ett gott tecken är ju ändå att du sett att hjärtat tickar ett flertal gånger

  • Angie08
    Ebo88 skrev 2019-02-08 20:13:17 följande:

    I min förra graviditet blödde jag klarrött blod i v.6+0, 8+1, 8+5.

    Däremellan och fram till v.12 så hade jag allt från blodblandade flytningar till rosa flytningar.

    Jag gjorde vul i v.6+1, v.7+5, v.9+1 och v.10+5.

    När jag gjorde vul i v.7+5 så kunde läkaren se en blödning i livmodern som låg under fostret och inte utgjorde någon missfallsrisk. Trotts vetskapen så var det inte psykiskt lätt att vara med om det ändå. Men till sist tog det slut.

    Många i forumet har vart med om blödningar och alla har sina erfarenheter.

    Håller tummarna att allt går väl för dig. Ett gott tecken är ju ändå att du sett att hjärtat tickar ett flertal gånger


    Tack så mycket för ditt svar!

    Det ger lite hopp när man får höra andras historier som gått bra :)

    Oroar mig ändå hela tiden, lär väl göra det tills nästa ultraljud.
  • Ebo88
    Angie08 skrev 2019-02-08 21:46:20 följande:

    Tack så mycket för ditt svar!

    Det ger lite hopp när man får höra andras historier som gått bra :)

    Oroar mig ändå hela tiden, lär väl göra det tills nästa ultraljud.


    Du kommer oroa dig efter nästa och nästnästa.

    Även om det är vanligt med blödningar så är det inget man vill vara med om och psyket tar stryk.

    Jag är gravid igen i tidig vecka och hitills i denna graviditet har jag inga blödningar men vid varje toabesök så håller man andan lite extra utifall att...

    Men trotts blödningar så kan allt gå väl :)
Svar på tråden HJÄLP!! Missfall på gång?