• jimmi85

    Tjej som är för ”på”

    Hej ny här.

    Det är så här att jag för ca:1 månad sen träffade en tjej som jag tycker verkar vara en jättefin människa. Hon är lite olik alla andra jag träffat utseendemässigt men har andra kvaliteer som jag tycker väger in mer. Men så har vi ett litet problem, redan innan ci träffades så märkte jag lite att hon var ganska på om att träffas och såna saker. Ja vi träffades och vår date gick jättebra så det ledde till att vi träffades ännu mer och jag började gilla henne, Men nu har vi kommit till en punkt där hon fullständigt fullständigt kväver mig, Hon är så otrolig mycke på att jag på riktigt tappar andan och mår dåligt, hon ska jämt o ständigt ligga bredvid och hon ska jämnt o ständigt ha en kram eller en puss och förföljer mig exakt överallt i lägenheten, när vi lägger oss och sover så ska det hållas om hela natten. När jag drar hem så får jag massa sms om att hon saknar mig och att det känns så ensamt redan efter några timmar. Jag förstår givetvis att hon kanske börjat bli kär och jag förstår att hon vill träffas ofta. Meeeen detta har gjort att jag börjat tveka, jag känner att jag får liksom ingen utmaning om hon är så lätttilgänglig och nästan verkar desperat och hon förstår ju ibte heller pikarna om att hon ska backa lite. Så snälla vill någon ge mig ett råd på hur jag ska säga det till henne så att hon förstår utan att bli sårad. Jag tycker hon är jäettfin människa och allt det där men hon är såååå pååå och det är riktigt jobbigt.

  • Svar på tråden Tjej som är för ”på”
  • Elviram

    Jag känner igen mig lite i henne. När jag blir osäker på någon jag har könslor för eller börjar få känslor för blir jag som beroende av deras uppmärksamhet. Beter mig inte som hon utåt men i min hjärna är det kaos. Pikar ökar bara osäkerheten för man vet inte exakt hur man ska tolka det om det va en pik eller något annat. Förstår verkligen av att du blir kvävd av henne!! Det bästa du kan göra är att vara rak på sak och ärlig. Vill du ge henne en chans till så säg att du tycker om henne men att det ibland kan bli bör mycket. Vi alla har olika behov av närhet och det gäller att prata om det så man förstår varandra och inte tar det personligt när den andre inte vill.

    Tror att hon känner av din tveksamhet och det finns två sätt många hanterar sånt på. Antingen backar den andra också eller klänger den sig fast av rädsla att förlora personen. Kan vara att du behöver ge henne mer uppmärksamhet på ditt initiativ för att hon ska lugna ner sig. Men oavsett måste du prata med henne och vara tydlig. Hon kanske blir sårad först men fortsätter ni prata tills ni förstår varandra så kommer hon över det snabbt.

Svar på tråden Tjej som är för ”på”