• cookaholic97

    Stress, stress, stress

    Hallå!

    Första gången jag skapar en tråd här, känner att jag blir lite smått galen så behöver er hjälp. Problem nr1: Jag stressar SÅ mycket kring barn att det inte är okej längre, varje gång mensen kommer blir jag helt förstörd. Alla som säger ?tänk inte på det, det är då det händer? HUR? Hur ska man inte tänka på det? Snälla hjälp mig, bland alla ÄL-test, gravtest, kosttillskott som omringar en dagligen, hur ska man inte oroa sig?

    Problem nr2: Dem senaste månaderna har min mens varit regelbunden, loggar allt i Flo och den har varit spot on med ÄL, mens etc. men denna månaden slarvade jag lite med ÄL testen och försökte tänka på annat, när appen beräknade ÄL myste vi speciellt varannan dag. Nu 7 dagar innan bim fick jag min ?mens?? Inte alls lika riklig, och inte alls dem katastrofala smärtorna jag lever med annars? Men ändå som en lätt mens? KAN det vara nidblödning eller är det önsketänkande?

    Help

  • Svar på tråden Stress, stress, stress
  • Anonym (...)

    1. Sluta med alla ÄL-test och graviditetstest eftersom de enbart bidrar till stressen. Slöseri med pengar dessutom. Utöver folsyra behöver du knappast ta några kosttillskott såvida du inte har brist på något.

    2. Skulle kunna var nidblödning.

  • Anonym (Linda)

    Båda mina graviditeter tog sig när jag slutade med äl-tester, kosttillskott och allt läsande om graviditet osv. Nej det är verkligen inte lätt att lägga allt åt sidan och slappna av. Men det är det bästa du kan göra! Njut av ensamtid med din sambo/man, drick lite vin och ta hand om dig själv <3

    (Och ja det kan vara nidblödning, svårt att säga)

  • Anonym (Nidis)

    För mig har en nidblödning varit som en rosa flytning ungefär. Aldrig färskt blod.

Svar på tråden Stress, stress, stress