• Andreasvan

    PCO, i desperat behov av solskenshistorier :(

    Jag är SÅ ledsen just nu, börjar tappa hoppet på livet, min kropp, allt!

    För fyra år sedan försökte jag och min dåvarande man att bli med barn. Vi försökte i över två år utan att lyckas. Vi gjorde en utredning och jag fick diagnosen PCO, har semi-regelbundna cykler. Vi fick ägglossningsstimulerande flera gånger, men ingen graviditet trots äl. Då hade jag ett helvete där hela mitt humör bara berodde på äl-test eller grav-test. Blev ett monster, på kanten till depression.

    Min dåvarande man och jag skildes av andra anledningar, jag släppte tanken på graviditet och blev normal igen.

    Nu har jag en ny partner och vi har försökt nu att bli gravida i över 6 månader, ingenting händer. Sedan nyår har jag bytt till lågkolhydratkost, men fortfarande ingen äl i sikte. Jag känner att jag börjar bli samma gamla deprimerade monster, tappa tron på allt och alla. Jag hade VERKLIGEN hoppats på den här kosten.

    Någon som har en solskenshistoria att komma med? Någon med PCO och infertilitet som har lyckats bli gravid mha donaferty, lchf eller annat? Hur lång tid tog det?

    Kan tillägga att jag är 33 år gammal.

    Jag behöver verkligen lite pepp :(.

  • Svar på tråden PCO, i desperat behov av solskenshistorier :(
  • TessanTess

    Nu har jag visserligen lätt att få missfall också, men om man ser till graviditeter, så har jag varit gravid 5 gånger. En gång på egen hand, tre gånger Pergotime (som inte finns längre men nu gäller Letrozol istället) och en gång Donaferty. Jag har idag en son som blev till efter en kur Pergotime, så fyra missfall och ett barn.

    Jag drack Donaferty i höstas och då fick jag regelbunden mens och blev gravid (men det slutade i missfall). Så nu har min gynekolog rekommenderat Donaferty igen, så nu går jag på Donaferty, Primolut Nor (för att starta mens som förhoppningsvis kommer i helgen) och sen börja med Letrozol.

  • Andreasvan
    TessanTess skrev 2019-02-12 20:31:36 följande:

    Nu har jag visserligen lätt att få missfall också, men om man ser till graviditeter, så har jag varit gravid 5 gånger. En gång på egen hand, tre gånger Pergotime (som inte finns längre men nu gäller Letrozol istället) och en gång Donaferty. Jag har idag en son som blev till efter en kur Pergotime, så fyra missfall och ett barn.

    Jag drack Donaferty i höstas och då fick jag regelbunden mens och blev gravid (men det slutade i missfall). Så nu har min gynekolog rekommenderat Donaferty igen, så nu går jag på Donaferty, Primolut Nor (för att starta mens som förhoppningsvis kommer i helgen) och sen börja med Letrozol.


    Jag beklagar dina missfall, men får väl ändå i samma mening gratulera till din son! Så underbart ändå :).

    Varför har man slutat med pergotime? Jag provade det några ggr men ingen effekt. Inte provat letrozol dock.

    Jag har tagit Donaferty sedan årsskiftet, men inget händer med min äl eller mens. Fortfarande lika lång cykel... kanske ska ge det någon månad. Hur länge drack du det för att få regelbunden mens?
  • TessanTess
    Andreasvan skrev 2019-02-12 20:56:35 följande:

    Jag beklagar dina missfall, men får väl ändå i samma mening gratulera till din son! Så underbart ändå :).

    Varför har man slutat med pergotime? Jag provade det några ggr men ingen effekt. Inte provat letrozol dock.

    Jag har tagit Donaferty sedan årsskiftet, men inget händer med min äl eller mens. Fortfarande lika lång cykel... kanske ska ge det någon månad. Hur länge drack du det för att få regelbunden mens?


    Tack!

    Jag vet inte exakt varför man har slutat med Pergotime, det var säkert något ämne i som inte är tillåtet i Sverige :)

    Jag fick mens några dagar efter jag hade börjat med Donaferty, och sen blev den regelbunden på en gång :)
Svar på tråden PCO, i desperat behov av solskenshistorier :(