• Anonym (Hjälp)

    Snälla HJÄLP! någon som jobbar på migrationsverket eller varit med som samma??

    Snälla hjälp mig!

    Min granne ska bli utvisad denna vecka!!

    Han har varit här i 7år och jobbat sen dag ett!

    Han skattar precis som oss andra. Har aldrig gjort en fluga förnär! Han har aldrig gjort nåhot fel.

    Nu har dem sagt att han ska utvisas för att han inte tagit ut 15 semester dagar de 3 första åren! Han jobbar pån sin brors företag som dessutom kommer att få stängas om han blir utvisad. (Hans bror kan inte jobba själv. ) deras revisor har hela tiden sagt att dem gjort allt rätt men nu visar det sig att han missat att ta ut 15(!!!!!!) Semesterdagar på 3 år!!! 5 stycken per år. Han har fått vara ledig om han vill när han vill. Och det har han. Men 15 dagar för lite.... hans bror är knäckt . Han har hela tiden trott att han tagit ut tillräckligt med dagar och gjort allt rätt. Men Han vill ju inte vara mer ledig än han "måste" .

    Vi har kriminella som får vara kvar, is medlemmar osv men någon som missat 15 dagar de 3 första åren ska utvisas.

    Hans familj är här, hans liv är här.

    Snälla vad gör man i den här situationen? Någon som varit med om samma? Vart kan jag vända mig? Vad kan jag göra för att hjälpa??

  • Svar på tråden Snälla HJÄLP! någon som jobbar på migrationsverket eller varit med som samma??
  • Anonym (Galet system)

    Tyvärr är det inte så ovanligt... media har tagit upp flera liknande fall. Det är helt sjukt hur vi kan ha så knäppa regler... men ibland har ju just uppmärksamhet i media bidragit till ändrade beslut.

    Finns det något hot i hemlandet? Isf kan man hävda verkställighetshinder.

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Galet system) skrev 2019-02-11 19:24:03 följande:

    Tyvärr är det inte så ovanligt... media har tagit upp flera liknande fall. Det är helt sjukt hur vi kan ha så knäppa regler... men ibland har ju just uppmärksamhet i media bidragit till ändrade beslut.

    Finns det något hot i hemlandet? Isf kan man hävda verkställighetshinder.


    Ja de är helt skevt! :'(

    Media har jag tänkt på men vet inte hur jag ska gå tillväga.

    De här är så frustrerande !

    De enda som finns i hemlandet är tvång på militärtjänst. Han är kurd från turkiet. Och där han kommer ifrån är det oroligt och just kurder är utsatta där.

    Men tyvärr är jag inte alls insatt i varken religionen eller kulturen och inte heller i det som händer i turkiet.

    Det enda jag vet är väl att allt vi i Sverige ser är att turistställena är lugna i turkitet. När det inte är hela sanningen.

    Känner mig så dålig som har så lite insyn i de.
  • Anonym (Praktisk)

    Anmäll honom för våldtäkt så får han stanna

  • långemendel

    Varje utvisning är faktiskt ett bevis på ett i alla fall ibland fungerande rättssystem.
    Alla kan inte bo i Sverige.

  • Pierott
    långemendel skrev 2019-02-18 18:31:36 följande:

    Varje utvisning är faktiskt ett bevis på ett i alla fall ibland fungerande rättssystem.

    Alla kan inte bo i Sverige.


    Det fungerar inte ens ibland. Dom som bidrar till Sveriges välfärd löper större risk att bli utvisade än våldtäktsmän, hustru/barnmisshandlare och IS-krigare.
  • långemendel
    Pierott skrev 2019-02-18 18:35:52 följande:
    Det fungerar inte ens ibland. Dom som bidrar till Sveriges välfärd löper större risk att bli utvisade än våldtäktsmän, hustru/barnmisshandlare och IS-krigare.
    Statistiskt sett är det inte så, men kan upplevas sjukt när man möter det.
    Man ska vara rejält dum i huvet för att lyckas bli utvisad ur Sverige, är ju i praktiken omöjligt.
Svar på tråden Snälla HJÄLP! någon som jobbar på migrationsverket eller varit med som samma??