• Anonym (Undrande)

    Bonusbarn - är det lönt att försöka?

    Jag har träffat en kille som har ett barn på 2,5 år. Mamman har borderline och är ett riktigt vrak som med all säkerhet kommer att försöka förstöra när hon får veta att vi ses ( detta är bekräftat från flera källor och alltså ingenting som han ljuger ihop). Killen är däremot världens snällaste och verkar vara en jättebra pappa.

    Men när läser om bonusfamiljer på forum blir jag avskräckt. Han har ingen kontakt med henne längre så delen om att hon skulle styra våra liv går tack och lov bort, men känner mig ändå osäker. Är 26 år och kommer snart att vilja skaffa egna barn, men är det värt att fortsätta? Känns som tonvis med nackdelar (någon annans barn kommer varannan vecka, jag blir ensam om att det är första gången eftersom han redan gjort allt det där med barn innan, anpassa mig efter ett barn som inte är mitt, o.s.v...) men inga fördelar.. om någon har några får de gärna nämna dem för jag skulle helst av allt vilja fortsätta, men min fråga är tullen r med erfarenhet - är det verkligen värt det?

    Om min text låter en aning hård så ber jag om ursäkt. Skulle naturligtvis aldrig vara elak mot barnet utan behandla det med samma respekt som vilken annan människa som helst, även om jag misstänker att exet kommer vända det emot mig.

  • Svar på tråden Bonusbarn - är det lönt att försöka?
  • Anonym (A)

    Nej. Första misstaget du gjorde var att överhuvudtaget börja träffa någon som har barn. Håll dig undan sånt. Lämna nu direkt medan du kan eller håll för alltid käft och acceptera läget (som kommer bli förjävligt). Det finns massvis med singelkillar som inte har barn - håll dig till dem så gör du både dig själv och dina framtida barn en stor tjänst.

  • Anonym (Nej)

    Nej nej och nej!! Beblanda dig inte med någon som har barn! På riktigt!!! Jag säljer hellre min själ till djävulen än blandar in mig i en vårdnadstvist och allt va det heter! Fy fasen! Spriiiiiiiiiiiing!!!

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (A) skrev 2019-02-13 00:15:29 följande:

    Nej. Första misstaget du gjorde var att överhuvudtaget börja träffa någon som har barn. Håll dig undan sånt. Lämna nu direkt medan du kan eller håll för alltid käft och acceptera läget (som kommer bli förjävligt). Det finns massvis med singelkillar som inte har barn - håll dig till dem så gör du både dig själv och dina framtida barn en stor tjänst.


    Anonym (Nej) skrev 2019-02-13 00:20:00 följande:

    Nej nej och nej!! Beblanda dig inte med någon som har barn! På riktigt!!! Jag säljer hellre min själ till djävulen än blandar in mig i en vårdnadstvist och allt va det heter! Fy fasen! Spriiiiiiiiiiiing!!!


    Tråkigt att höra, men jag antar att sanningen svider :( och jag förstår (eller tror att jag förstår) varför ni säger som ni gör. Jag har själv alltid varit stenhård med att inte träffa någon med barn för att jag helt enkelt inte set några fördelar, men nu blev det så till slut i alla fall. Usch vad jobbigt allt känns :(
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-02-13 00:33:10 följande:

    Tråkigt att höra, men jag antar att sanningen svider :( och jag förstår (eller tror att jag förstår) varför ni säger som ni gör. Jag har själv alltid varit stenhård med att inte träffa någon med barn för att jag helt enkelt inte set några fördelar, men nu blev det så till slut i alla fall. Usch vad jobbigt allt känns :(


    Alltså jag lovar dig, om jag inte varit anonym, att jag kan ha delar erfarenheter men ingen kille är värd uppoffringen man får med en bonus. Man tycker det är himla lätt och nice - ett barn liksom. Men det blir ens värsta mardröm. Nä som sagt, spring innan det ät försent! Tyvärr! Även om man älskar killen! Jag älskade mitt ex men stod ut en månad, jävligt tacksam att jag inye hade barn men karln.,
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Nej) skrev 2019-02-13 00:46:38 följande:

    Alltså jag lovar dig, om jag inte varit anonym, att jag kan ha delar erfarenheter men ingen kille är värd uppoffringen man får med en bonus. Man tycker det är himla lätt och nice - ett barn liksom. Men det blir ens värsta mardröm. Nä som sagt, spring innan det ät försent! Tyvärr! Även om man älskar killen! Jag älskade mitt ex men stod ut en månad, jävligt tacksam att jag inye hade barn men karln.,


    Ja du har säkert rätt :( tänkte att det kanske skulle bli lättare iom att ungen är så liten, men vete fan om det hjälper i det långa loppet. Hade kanske varit enklare med en tonåring som snart skulle vara utflugen. Känns sunkigt på något sätt att fortsätta på någon annans familj istället för att skaffa sig en egen och att aldrig få komma i första hand för sin egen man..
  • Anonym (bradåligt)

    Om du kommer överens med barnet, tar allt i lugn takt och inte flyttar ihop förens ni alla klickar tillsammans, verkligen bryr dig om det och ni blir som en familj är det absolut lönt att försöka. Ser du barnet som ett problem, något du måste hantera/stå ut med, ser er inte som familj, ogillar barnet och så vidare är det alltid en dålig ide. 

    Fördelarna med ett bonusbarn är liknande med egna barn eller adopterade barn. Om man gör det rätt. 

  • Anonym (pappa)

    Det är värt varenda sekund. Varenda sekund. Högt och lågt genom eld och vatten. Det är min åsikt efter 13 år som pappa till fyra barn som inte är mina biologiskt.

    Men det är inte för alla.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-02-13 00:53:44 följande:

    Ja du har säkert rätt :( tänkte att det kanske skulle bli lättare iom att ungen är så liten, men vete fan om det hjälper i det långa loppet. Hade kanske varit enklare med en tonåring som snart skulle vara utflugen. Känns sunkigt på något sätt att fortsätta på någon annans familj istället för att skaffa sig en egen och att aldrig få komma i första hand för sin egen man..


    Du har ju redan idéen i dig! Att man hellre vill skaffa egen familj och det hade varit lättare med tonåringar! Å så är det! Mycket lättare med några som snart ska flytta än att integrera med någon som har det på sitt sätt! Nej, du kan bilda en egen familj så slipper du allt extra med ex och allt därtill!
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Nej) skrev 2019-02-13 01:33:23 följande:

    Du har ju redan idéen i dig! Att man hellre vill skaffa egen familj och det hade varit lättare med tonåringar! Å så är det! Mycket lättare med några som snart ska flytta än att integrera med någon som har det på sitt sätt! Nej, du kan bilda en egen familj så slipper du allt extra med ex och allt därtill!


    Det är väl alltid klokt att väga för och nackdelar mot varandra innan man tar ett så pass sotort beslut? Märker att du blev lite triggad och förolämpad, men det är inte min avsikt med den här tråden, utan att höra folks egna erfarenheter, bra som dåliga.
Svar på tråden Bonusbarn - är det lönt att försöka?