• Anonym (Ångest)

    Hur få bort ångest bäst?

    Småäter hela tiden för lugna min själ, jättemkt. Har ngn haft det så? Hur gjorde ni?

    Är orolig, har ångest men i ganska måttliga former.

    Vad gör jag? Vikten och hälsan skenar iväg om jag fortsätter såhär...

  • Svar på tråden Hur få bort ångest bäst?
  • Anonym (Flower)

    Ta en promenad ist för att äta, drick ett stort glas vatten, djupandas, bestäm dig för att inte äta förens ett visst klockslag, släng ut allt som går att småäta på

  • Anonym (asdf)

    Det finns massor man kan göra. Träna, simma, åka skidor, umgås med vänner, massage, sex, mindfulness, promenader, delfinklappning ;)

    Man kan ju inte göra allt. Och måste börja någonstans om man är helt under isen.

  • Seende74

    Gå och prata med en kurator el psykolog för att ta reda på orsaken bakom ångesten.

    Lär dig meditation/avslappning.(finns massor att hitta på youtube)


    know thyself
  • Anonym (Ot)

    Någon som har tips på bra medicin mot ångest? Ssri/snri funkar inte på mig...inte lyrica heller. Vill undvika benso

  • Anonym (kgp)

    Hypnosterapi är bäst, jag blev av med min ångest direkt på första gången, och frånsett något litet anfall så kom inget mer under de 7 veckorna jag gick. Efter de ggr: inget alls över huvud taget! 

    Menar du något du kan göra själv för stunden så kan man antingen tvinga sig själv att noga beskriva ett föremål, in i minsta detalj eller bestämma sig för, och ställa klockan att nu ska man ha sitt absolut värsta ångestanfall någonsin i 10 min, sen är det bra! 

    Har funkat för mig och många andra. 

  • Anonym (A)
    Seende74 skrev 2019-02-13 21:40:55 följande:
    Gå och prata med en kurator el psykolog för att ta reda på orsaken bakom ångesten.
    Lär dig meditation/avslappning.(finns massor att hitta på youtube)
    Håller med, du behöver prata med någon.
  • Anonym (Du behöver röra på dig.)

    Du behöver börja motionera och gå snabba promenader varje dag.

    Massage och att onanera kan också hjälpa.

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Du behöver röra på dig.) skrev 2019-02-15 20:53:02 följande:

    Du behöver börja motionera och gå snabba promenader varje dag.

    Massage och att onanera kan också hjälpa.


    Vad ger du för tips till personer som redan är aktiva som lider av ångest? (Du vet ju inte om ts rör på sig).
Svar på tråden Hur få bort ångest bäst?