• Marie19

    Panik över kub och vikt

    Hej,

    Någon som kan lugna mig.

    Gjorde kub och fick jättebra resultat , 12500 och 20 000.

    Jag uppgav att jag väger 84 kilo, trodde det men visade att jag väger typ 87.

    Jag är typ 1.65 så överviktig.

    Men!! Tror ni att dessa kilon spelar roll, hur mycket kan det dra ner?

  • Svar på tråden Panik över kub och vikt
  • Tösen01

    Jag är ingen expert. Men varför skulle det sänka siffrorna så mycket att det skulle bli en sådan betydligt högre risk? Det är trots allt 3 kilo, inte mycket alls! Du kan ju pendla 1-2 kg på en dag, beroende på när du väger dig, vad du ätit, när du gått på toa eller hur mycket vätska du samlat på dig. Skillnad om du sade att du vägde 50 kg och sen visade sig 87....slappna av. Såg ul bra ut? Vikten (vad jag kan läsa mig till) har ingen större betydelse för trisommier, inte när det skiljer sig 3 kg hit eller dit. Skulle det vara så avgörande, hade de tagit vikten på plats! Grattis till en fin kommande bebis.

  • Marie19

    Gulligt svar , tusen tack. Jättefint ultraljud och förra veckan gjorde vi rutinultraljud. Allt såg bra it.

    Men kände mig ändå så panikslagen , tänk om jag går runt och känner mig lättad över att det ser bra ut. Jag fattar att man inte har garantierna jag vill ha gjort det jag kan göra.

  • Tösen01
    Marie19 skrev 2019-02-14 15:54:54 följande:

    Gulligt svar , tusen tack. Jättefint ultraljud och förra veckan gjorde vi rutinultraljud. Allt såg bra it.

    Men kände mig ändå så panikslagen , tänk om jag går runt och känner mig lättad över att det ser bra ut. Jag fattar att man inte har garantierna jag vill ha gjort det jag kan göra.


    Du har gjort allt! Njut nu av din fina bebis! <3
  • bananen86

    Fattar ingenting.. Har de missat något på mitt kub test? Jag fick aldrig uppge någon vikt? Eller följer det automatiskt med i journalen så de tittar i den? Tror jag hade vägt mig hos bm innan kub.

  • Sasu

    Förstår inte vad vikten har för mening?? Jag väger 114kg och mitt Kubtest låg jättebra, rutinultraljudet visade att min lilla flicka mår jättebra och växer som hon ska! Alla mina blodvärden är bra, samt mitt blodtryck, har en puls som pendlar mellan 95 och 115, men det är normalt enligt BM.

Svar på tråden Panik över kub och vikt