• UlrikaTillheden

    Vita flagor i fostervattnet?.. vecka 37

    Någon som har erfarenhet av just vita fettliknande flagor i fostervattnet? Har ingen svamp eller uvi. Så kan det vara fostervatten? Men har inte blivit blöt eller så tycker jag dock har jag kissat mycket. Kan man missa tecken när man typ sipprar lite då och då? De luktar lite unket förlåt för detaljer och känns fettaktiga på fingret när jag typ känner på dom.

  • Svar på tråden Vita flagor i fostervattnet?.. vecka 37
  • v i r r a

    Japp. Nr vattnet gick med sonen var det vita fettliknande flagor i det. Jag associerade till skinkspad med fettklumpqr i

    Jag trodde det var en lång kissning först. Sen sa det splash.

  • syntharen

    Med andra barnet läckte jag i två dagar, först trodde jag det var vattninga flytningar, det kom bara en liten skvätt varje gång jag reste mig från liggande och så slutade det. Men när en binda blev genomblöt efter en natt förstod jag att det nog jag fostervatten, då var jag i v 41+6 och fick komma in på kontroll. Läkaren där tyckte inte vattnet kunde läcka så men jag fick stanna och bli igångsatt. Innan jag ens fick första dosen sa det splasch och vattnet gick rejält.

    Så jag tycker du ska kontakta förlossningen och be om en kontroll, inte bra att gå med läckande fosterhinnor pga bakterier. Det vita är förmodligen fosterfett om det är fostervatten du ser.

Svar på tråden Vita flagor i fostervattnet?.. vecka 37