• Snobben01

    Nygravid och orolig

    Insåg att jag la detta i fel kategori, passar bättre här.I december blev jag gravid redan efter två månaders försök, tyvärr fick vi bara glädjas i en vecka innan jag fick mf. Nu är jag gravid igen och livrädd! Är bara i vecka 5 och går hela tiden och tror att jag ska få mf. Dessutom kan jag inte sova för kroppen går på högvarv och är man trött blir det ju inte lättare att tackla tankemonstren som kommer i huvudet :( Ville egentligen bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Nygravid och orolig
  • B0bbo
    Snobben01 skrev 2019-02-15 13:39:18 följande:

    Insåg att jag la detta i fel kategori, passar bättre här.I december blev jag gravid redan efter två månaders försök, tyvärr fick vi bara glädjas i en vecka innan jag fick mf. Nu är jag gravid igen och livrädd! Är bara i vecka 5 och går hela tiden och tror att jag ska få mf. Dessutom kan jag inte sova för kroppen går på högvarv och är man trött blir det ju inte lättare att tackla tankemonstren som kommer i huvudet :( Ville egentligen bara skriva av mig.


    Jag förstår din oro Snobben01, mitt barn dog i magen i somras och fick ta tabletter för att få ut det. Nu är jag gravid igen och jag var också livrädd. var på tidigt ultraljud för en vecka sedan i vecka 12 och det fanns en livlig krabat där inne och först då släppte min största oro. Det jag vill säga är att du inte ska ta ut något i förskott, bara för att du fick ett missfall första gången behöver det absolut inte bli så denna gången, du bär ett barn och inte ett missfall! Håller alla tummar och tår jag kan för dig. Hjärta
  • Dalia94

    Är i samma sits. Hade ett missfall i Januari och nu plussade jag i förrgår igen, är så jävla orolig för ett till missfall

  • Ninjara

    Hej

    Ville bara dela med mig till er här jag och maken har genomlidit 2 missfall. Första klarade jag galant att trycka ur hjärnan andra var inte så lätt. Är nu gravid och förbi den värsta tiden. Vi var inte säkra på att vi någonsin skulle få barn då maken haft medicinska behandlingar som kunde göra honom steril. Vi har fryst in men var endå rädda för missfall. Är man gravid och rädd kan man via BM både få ett tidigt ultraljud och även få prata med psykolog.

  • B0bbo
    Ninjara skrev 2019-02-15 16:24:46 följande:

    Hej

    Ville bara dela med mig till er här jag och maken har genomlidit 2 missfall. Första klarade jag galant att trycka ur hjärnan andra var inte så lätt. Är nu gravid och förbi den värsta tiden. Vi var inte säkra på att vi någonsin skulle få barn då maken haft medicinska behandlingar som kunde göra honom steril. Vi har fryst in men var endå rädda för missfall. Är man gravid och rädd kan man via BM både få ett tidigt ultraljud och även få prata med psykolog.


    Ninjara, det är tyvärr inte så lätt att bara be bm om ett tidigt ultraljud. Nu har det dock ändrats men första gången skulle jag inte få något förrän RUL, och ville jag ha ett tidigare så fick jag snällt boka det privat. Nu får jag tidigt ultraljud från vecka 12 där jag bor, men det fick man inte innan. Sorgligt men sant! Va skönt att du är förbi den värsta tiden, håller tummarna att allt går som det ska!
  • Dalia94
    B0bbo skrev 2019-02-15 17:01:43 följande:

    Ninjara, det är tyvärr inte så lätt att bara be bm om ett tidigt ultraljud. Nu har det dock ändrats men första gången skulle jag inte få något förrän RUL, och ville jag ha ett tidigare så fick jag snällt boka det privat. Nu får jag tidigt ultraljud från vecka 12 där jag bor, men det fick man inte innan. Sorgligt men sant! Va skönt att du är förbi den värsta tiden, håller tummarna att allt går som det ska!


    Här får vi inte tidigt ultraljud :( så jag har bokat privat till vecka 12
  • Mimosa86

    Vet exakt den känslan. Fick också ett missfall innan barnen och det var hemskt.

    Tips, efter jobbet så läs mycket böcker, följ serier och prata med vänner. Dvs få hjärnan att fokusera på något annat för att få tiden att gå under dessa kritiska veckor.

  • Snobben01
    B0bbo skrev 2019-02-15 15:30:04 följande:

    Jag förstår din oro Snobben01, mitt barn dog i magen i somras och fick ta tabletter för att få ut det. Nu är jag gravid igen och jag var också livrädd. var på tidigt ultraljud för en vecka sedan i vecka 12 och det fanns en livlig krabat där inne och först då släppte min största oro. Det jag vill säga är att du inte ska ta ut något i förskott, bara för att du fick ett missfall första gången behöver det absolut inte bli så denna gången, du bär ett barn och inte ett missfall! Håller alla tummar och tår jag kan för dig. 


    Bobbo Tack för dina ord!Het rätt att man bär ett barn och inte mf men ibland är det så svårt, tack för pepp!
  • Snobben01
    Dalia94 skrev 2019-02-15 15:44:40 följande:

    Är i samma sits. Hade ett missfall i Januari och nu plussade jag i förrgår igen, är så jävla orolig för ett till missfall


    Dalia94 Vi håller tummar och tår hårt för oss båda!!!!
  • Snobben01
    Ninjara skrev 2019-02-15 16:24:46 följande:

    Hej

    Ville bara dela med mig till er här jag och maken har genomlidit 2 missfall. Första klarade jag galant att trycka ur hjärnan andra var inte så lätt. Är nu gravid och förbi den värsta tiden. Vi var inte säkra på att vi någonsin skulle få barn då maken haft medicinska behandlingar som kunde göra honom steril. Vi har fryst in men var endå rädda för missfall. Är man gravid och rädd kan man via BM både få ett tidigt ultraljud och även få prata med psykolog.


    Ninjara Tack för din berättelse, jag hoppas kunna få ett vul i v 8, så man ser om det finns nåt där inne. Tar der privat om jag inte får på vanligt sätt.
Svar på tråden Nygravid och orolig