• AgnetaR

    Kommer vår tur?

    Hej!

    Jag ska va ärlig nu...jag blir snart knäpp av denna väntan och längtan!

    Jag och sambon försökte i 3år själva innan vi tog hjälp av ivf. Men det är inte bara att få en bebis när man får hjälp, nä nu kommer massa m undersökningar, prover, rädslor, väntan och misslyckanden. Misslyckanden som för oss innebär missfall och återföring som inte tar sig.

    Nu efter mitt senaste missfall, v.12+5 som upptäcktes på kub har tagit knäcken på mig.

    Jag har ingen energi el lust till något,sover och äter dåligt. Jag tvingar mig att va trevlig mot sambon o på jobbet, men blir helt matt av d.

    Den hjälp jag får är kurator och sjukskrivning, men vad fan hjälper d? Gör bara så att jag får behålla mitt barn!

    Om ca 1mån ska vi till kliniken och samtala om hur vi ska gå vidare,ska vi göra en missfallutredning?

    Jag får bara panik...mer väntan!!!

    Tack för att jag fick skriva av mig, ibland känns det som jag överdriver allt(känns som omgivningen tycker d), livet ska ju gå vidare...

    Men jag är helt matt!!!

    Tack för att ni finns!????

  • Svar på tråden Kommer vår tur?
  • UndrandeSökare

    Hej ! Jag beklagar att du har det så jobbigt. Hur många missfall har du haft? Om man haft 3 missfall i rad så kan man få göra en missfallsutredning.

    Vi har haft 6 missfall och fick göra en missfallsutredning efter det 3e missfallet, men den visade inget tyvärr för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov togs.

    Tyvärr hjälper inte enbart ivf om man har problem med upprepade missfall. Då måste man också ta reda på och fixa orsakerna till varför man får missfall.

    Efter4e missfallet hittade jag Atentråden och vi reste till Aten och fick en bättre utredning där. Den visade att jag har en blodkoaguleringssjukdom och överaktivt immunförsvar. Så fick behandling med Trombyl, Fragmin, kortison och intralipiddropp. Men fick missfall ändå.

    Vi reste då till Riga och gjorde Sperm dna fragmentationstest och fick veta att det var dnafel och fragmentationsfel på spermierna. Vi måste använda spermadonator.

    Så det jag vill säga är att gör den svenska missfallsutredningen. Men OM den inte visar något, vänd er då utomlands för bättre hjälp.

    Läs min presentationssida för att läsa hela vår historia.

Svar på tråden Kommer vår tur?