• Anonym (Tankspridd)

    Betyder svagt streck missfall



    Betyder att strecket är ljusare än kontroll strecket missfall? Bim + 3 .

    Så orolig o h nojig.

  • Svar på tråden Betyder svagt streck missfall
  • Anonym (K)

    Jag vet egentligen inte. Men enligt min erfarenhet (5 missfall och 2 levande barn) så har testerna varit svaga när det skulle sluta i missfall och väldigt starka när det "gick bra". Jag testade med clearblue när jag gått över tiden några dagar - efterhand lärde jag mig även hur det kändes i kroppen att vara gravid väldigt tidigt (liksom som feber för mig) och när graviditeten släppte (som en konstig lätthet i kroppen).

    Så har det varit för mig men det är säkert olika för alla.

  • Anonym (K)
    Anonym (J) skrev 2019-02-15 18:38:18 följande:

    NEJ


    Men vad betyder det att testet är svagare när man gått ett antal dagar över tiden? Är det inte en indikation på att hcg-nivån inte stiger lika fort som när strecket blir starkt direkt?

    Obs. Bara frågor till er som verkar så tvärsäkra eftersom jag inte vet. Min erfarenhet är iallafall att strecken direkt blivit ordentligt mörka i de graviditeter som slutade bra och ganska svaga när det skulle sluta i missfall.

    Hoppas jag har fel för TS skull.
  • Orkide

    Nej!! Jag tänkte likadant. Men det blev lixom inte starkare. Jag bestämde mig för att sluta testa. Nu ligger en fem månader underbar liten kille här på min arm. Sluta testa dig. Grattis

  • Rebecca1987

    När jag gjort mina test och dom varit ännu svagare 4 dagar efter beräknad mens så har bara ägglossningen varit på andra dagar än beräknat. Och kroppen blivit gravid senare och därför synts mindre än man velat. Och jag har inte haft missfall trots svaga tecken

    Lycka till. Försök njuta av glädjen. Stress ökar risken för missfall

  • Anonym (Tankspridd)

    Tog ett nytt idag så det känns mycket bättre tänker att starkare än så här kan det nog inte bli ????. S ska försöka slappna av nu .

  • Anonym (J)
    Anonym (K) skrev 2019-02-15 19:10:29 följande:

    Men vad betyder det att testet är svagare när man gått ett antal dagar över tiden? Är det inte en indikation på att hcg-nivån inte stiger lika fort som när strecket blir starkt direkt?

    Obs. Bara frågor till er som verkar så tvärsäkra eftersom jag inte vet. Min erfarenhet är iallafall att strecken direkt blivit ordentligt mörka i de graviditeter som slutade bra och ganska svaga när det skulle sluta i missfall.

    Hoppas jag har fel för TS skull.


    Men varför håller ni på att testa så? Det räcker med ett test för att fatta att man är gravid. Nej din teori stämmer inte i vilket fall.
  • Anonym (J)
    Anonym (Tankspridd) skrev 2019-02-17 10:45:34 följande:

    Tog ett nytt idag så det känns mycket bättre tänker att starkare än så här kan det nog inte bli ????. S ska försöka slappna av nu .


    Men herregud
  • Anonym (K)
    Anonym (J) skrev 2019-02-17 13:39:21 följande:

    Men varför håller ni på att testa så? Det räcker med ett test för att fatta att man är gravid. Nej din teori stämmer inte i vilket fall.


    Nej, alltså. Jag har barab testat en gång per graviditet ca en vecka efter utebliven mens. Eftersom jag hade hört att det inte spelade någon roll hur starkt testet var tänkte jag inte på det de första gångerna iallafall. Men av 7 graviditeter har två slutat väl och 5 i missfall. Alla som slutade i missfall var svaga test, de andra inte. Givetvis kan man inte bygga statistik på en person men så är min erfarenhet.

    TS. Skönt att du kan koppla av nu. Allt verkar vara som det ska för dig. Grattis till graviditeten!

    Jag är inte heller bitter utan nöjd med mina 2 barn, men innan jag fått dem och det blev missfall på missfall var det lite jobbigt förstås.
  • Anonym (K)
    Anonym (J) skrev 2019-02-17 13:39:21 följande:

    Men varför håller ni på att testa så? Det räcker med ett test för att fatta att man är gravid. Nej din teori stämmer inte i vilket fall.


    Får jag fråga hur du vet säkert att min teori inte stämmer? Är det så långsökt att anta att hcg-nivån inte stiger så fort alternativt minskar när det är något fel?

    Jag är verkligen varken läkare eller expert på något vis men vill gärna veta vad du grundar dig på?
Svar på tråden Betyder svagt streck missfall